Skip to content

איך לגדל את הילדים בהנאה

פחות ריבים, עונשים מציאותיים ובילויים שגם אתם נהנים מהם - כמה עצות לגידול ילדים בכיף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לא אחת אנחנו מוצאים את עצמנו מתמודדים בסיטואציות בלתי אפשריות עם הילדים. צעקות, ריבים, כעסים, חוצפה וטריקת דלתות הם רק חלק מההתנהגות שאנחנו ההורים, מתמודדים איתה ביום יום – אבל אפשר גם אחרת.

כשהשיטות הדידקטיות עם החוקים הברורים יורדות לטמיון וכל הסמינריונים בנושא כשלו, זה הזמן לנסות דרך נינוחה יותר. כיצד לגדל את הילדים בהנאה? 

בחרו את המלחמות שלכם

המונח המוכר שהוטמע באנגלית "choose your battles" נכון ומתאים לכל שפה וגם לכל קונספט.

אפשר לנסח זאת כך: "אי אפשר לריב על הכול!". לבחור את הריבים משמעו שתשכילו כהורים להתנצח עם הילדים רק במקומות המשמעותיים עבורכם, כיוון שאם תילחמו על כל דבר, הם יחדלו מלהתייחס למלחמות האלו ברצינות. אם הילד שלכם מסרב להכין שיעורים, להתקלח או לסדר את החדר, בחרו אחד מהסירובים האלו והתמקדו בו. לשאר הדברים תניחו בינתיים, חכו לתקופה אחרת כדי להתמודד איתם, או לשלב שבו המורה תגיע אליכם הביתה יחד עם מנהלת בית הספר וצו הרחקה.

לא על הכול צריך לריב (צילום: שלי פרקול)

עונש אינו ממטרה

עונש יכול להיות אפקטיבי מאוד, אם הוא מתבצע נכון. שימו לב שקל "ליפול" בכך בכמה מישורים. עונש אינו ממטרה: אתה לא יכול לרסס את הילדים בעונשים מכל הכיוונים ולקוות שמשהו יתפוס. המטרה להתמקד בעונש אחד ברור וליישם אותו. עונשים צריכים להיות הגיוניים! לקרקע את הילד לשנה, להחרים לו את המחשב לתמיד ולזרוק לו את האייפון לפח, אלו עונשים בלתי הגיוניים ולא מחוברים למציאות. העונש אמור לכוון למניעה.

מה שחשוב לילד באותו הרגע, יילקח ממנו לכמה שעות ויוחזר לאחר התנצלות והבטחה לשיפור ההתנהגות. מניעת צפייה בטלוויזיה בתוכנית שהוא אוהב, לקיחת המכשיר הנייד ממנו לכמה שעות, או איסור יציאה לבילוי מסוים עם חברים, הם עונשים הגיוניים בהחלט.

התנשאות

להתנשא על הילדים, מיותר בעליל! מי שמודע לעמדת הכוח שלו – אין לו צורך בהפעלתה על אחרים. חשוב לדבר לילדים בגובה העיניים, להסביר להם מה מצופה מהם, מה ירוויחו בתמורה ומה הם יכולים לעשות כדי שהאווירה בבית תהיה נעימה וכיפית.

זמן איכות

זמן איכות עם הילדים לא אומר זמן עונש עבורכם. אם אתם לא אוהבים לשחק משחקי קופסה עם הילד או לצייר איתו ציורים, אתם לא מוכרחים, להפך! ילדים מרגישים מתי אתם לא נהנים והסיטואציה הופכת מאולצת. בחרו פעילות שבה שניכם נהנים בצורה אמיתית ואותנטית. פארקים, גינות שעשועים, בריכה, ים או קולנוע יכולים להיות חוויה משותפת מקסימה ואין צורך להקציב לה ימים רבים וקבועים. עם זאת, חשוב שתיזמו פעילות משותפת עם הילד לפחות מדי כמה ימים כדי לשמור על זמן האיכות יחד.

זמן איכות שממנו כולם נהנים (צילום: שרית פרקול)

הנאה

לגדל את הילדים בהנאה משמעו לפתוח את הבוקר בחיוך ובראייה אופטימית. הזכירו לעצמכם מדי יום שאתם בחרתם בהם והם הדבר המשמעותי ביותר בחייכם. אתם אחראים עליהם, על אושרם ועיצוב אופיים. אם תיהנו מהם כך הילדים יתפשו את עצמם, במישור חיובי ובביטחון עצמי.

השתטו עם הילדים, השתוללו, תצחקו איתם. חבקו אותם ותאהבו אותם ללא תנאי. גם כשאתם כועסים עליהם או מאוכזבים – קחו אוויר לרגע והיזכרו כמה חייכם השתנו לטובה מאז שהם נולדו, וכמה מופלא הקסם הזה של ההורות. גם בימים קשים של ויכוחים וסערות, לפני השינה קחו פסק זמן, קיפצו אליהם למיטה ותנו להם נשיקה וחיבוק. כל השאר כבר יסתדר מעצמו.

[related-posts]

 

1 Comment

  1. אריה גלר
    25 ביוני 2013 @ 15:54

    כולם יודעים איך לגדל ילדים חוץ מאשר את שלהם…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן