Skip to content

ג'וליה גילארד חולצה בקושי מידי מפגינים אבוריג'ינים

גילארד שהתה באירוע לאומי, שלידו התקיימה הפגנה של אברוגי'ינים הדורשים להחזיר לידיהם אדמות שנגזלו מהם. במקום נכח גם ראש האופוזיציה, טוני אבוט, שהשמיע הערות שפגעו במפגינים. כשגילארד יצאה מהאירוע, היא נקלעה למהומה אלימה שפרצה סביב התבטאויות יריבה מאת גרשון גירון ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד, למדה על בשרה את עוצמת זעמם של האבוריג'ינים בארצה, הדורשים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גילארד שהתה באירוע לאומי, שלידו התקיימה הפגנה של אברוגי'ינים הדורשים להחזיר לידיהם אדמות שנגזלו מהם. במקום נכח גם ראש האופוזיציה, טוני אבוט, שהשמיע הערות שפגעו במפגינים. כשגילארד יצאה מהאירוע, היא נקלעה למהומה אלימה שפרצה סביב התבטאויות יריבה

מאת גרשון גירון

הנעל אבדה במהומה. ג'וליה גילארד

ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד, למדה על בשרה את עוצמת זעמם של האבוריג'ינים בארצה, הדורשים להשיב להם את השליטה על קרקעותיהם.

ראש ממשלת אוסטרליה ומנהיג האופוזיציה טוני אבוט חילקו ביום שישי מדליות בסידני לרגל "יום אוסטרליה", שחל בסוף השבוע. "יום אוסטרליה" מציין את נחיתת צי המתיישבים הבריטי הראשון ביבשת החמישית, ה-26 בינואר, 1788. האבוריג'ינים, תושבי אוסטרליה המקוריים, מכנים אותו "יום הפלישה" משום שאדמות היבשת יושבו בלא שום התחשבות בבעליהן הקודמים.

האבוריג'ינים ותומכיהם, שהפגינו מחוץ למסעדה, זעמו על ביקורת שהשמיע אבוט, הידוע בשמרנותו, נגד "אוהל שגרירות האבוריג'ינים". העיתונות האוסטרלית מנסה כבר יומיים לפענח את מה שהחל כדו קרב בסגנון מי אמר למי, והתגלגל לאלימות שכמותה לא זכורה באוסטרליה זה עשרות שנים.

השגרירות, אוסף אוהלים ומחסות מטים לנפול על המדשאה מחוץ לבניין הפרלמנט, נמצאת במרכז המערכה על ריבונות האבוריג'ינים ועל זכויותיהם בקרקעות שנגזלו מהם בידי המתיישבים הבריטים. המפגינים נאספו לציון מלאת ארבעים שנה לשגרירות כאשר נודע להם שאבוט, יריבם הגדול, נמצא

לסגור את השגרירות או לזוז ממנה? טוני אבוט

בסביבה. קים סאטלר, פעילת איגודים מקצועיים התומכת במאבק האבוריג'ינים, טענה כי יועץ תקשורת של ראש הממשלה, טוני הודג'ס, אמר לה ששמע את אבוט אומר שיש לסגור את השגרירות. בירור קצר העלה שמה שאבוט אמר באמת הוא שעל האבוריג'ינים "לזוז" משגרירות האוהל, מה שנתפס כהתיחסות מזלזלת נוספת מצדו לתושבי אוסטרליה המקוריים. מכל מקום, סאטלר מיהרה עם המידע על הימצאותו של אבוט במסעדה אל ראשי המחאה האבוריג'ינית שאבוט נוכח במסעדה – והמהומה החלה.

אולם, אף שהקצף יצא על אבוט, גיליארד היא המככבת בפרשה המסעירה את אוסטרליה. ראש ממשלת אוסטרליה נתלתה על שומר ראשה בעודה נגררת למקום מבטחים דרך המון מפגינים נזעמים.

המשטרה סוככה על ראש הממשלה בעודה מפלסת לעצמה נתיב בין המפגינים הזועמים שצרו על המקום. גילארד מעדה אחרי שאחת מנעליה נחלצה מרגלה במהומה, אך שומר ראשה אחז בה והצליח להכניסה למכונית ממתינה. האוסטרלים כבר החלו להשתעשע במחשבה אם הנעל שנותרה במקום תועמד למכירה פומבית באתר אי-ביי, אלא שמאוחר יותר הוחזרה הנעל לבעליה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן