Skip to content

תושב ירושלים הורשע בריגול למען החיזבאללה

סיפור ריגול: עסאם משאהרה מירושלים נסע לביירות ויצר קשר עם פעילי ארגון חיזבאללה. לאחר שחזר לישראל נחשף, והיום הורשע בבית המשפט המחוזי בירושלים בקשירת קשר ומגע עם סוכן זר. גזר דינו יינתן בקרוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תושב ירושלים המזרחית, הורשע היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים בגין עבירה של מגע עם סוכן זר וקשירת קשר למסירת ידיעה לאויב העלולה להיות לתועלת האויב. כתב האישום מגולל סיפור ריגול, שנחשף על ידי כוחות הביטחון ובך נמנעה החדרת המרגל.

על פי הנטען  נסע באמצע חודש יוני 2012, עסאם משאהרה (38), תושב ירושלים המזרחית, יחד עם אשתו לירדן, ומשם המשיכו בטיסה לביירות שבלבנון, מתוך כוונה להיפגש עם אנשי חיזבאללה. כחלק מההיערכות לקראת פגישה כאמור הכין הנאשם מתנה סמלית, אבן שהודבקה על לוח עץ שעליה כתב וצייר כמזכרת, ואותה מסר לאנשי הארגון.

בתאריך 22.6.12, החליט משאהרה לסייר לבדו בביירות בכוונה ליצור קשר עם אנשי הארגון. במהלך שיטוטיו הגיע הנאשם לשכונת דאחייה, מעוז חיזבאללה הידוע בביירות ולבית קברות במקום שבו קבורים אנשי הארגון, לרבות עמאד מורנייה. הוא נכנס לבית הקברות וניגש לשומר במקום והציג עצמו בשמו, תוך כדי כך, ציין כי הוא תושב ירושלים המבקר בלבנון וביקש להיפגש עם אנשי הארגון.

הוא חזר למלון שבו שהה עם רעייתו ובדרך קנה טלפון נייד מקומי, כדי שיוכל לשמור על קשר עם אנשי הארגון. בערב התקשר אליו איש חיזבאללה בשם עלאא והורה לו להגיע לנקודת מפגש. הוא הגיע לנקודת המפגש, הוכנס לרכב ושם התבקש למסור לידיהם חפצים שיש ברשותו. לאחר מכן כוסו עיניו והוא הוסע מן המקום אל מבנה. במבנה פגש הנאשם באדם נוסף שהוצג כמנהל.

המנהל שוחח עם הנאשם ושאל אותו שאלות על קורותיו. "לנאשם הוצג תצלום אוויר של מקום אזור מגוריו בישראל, ג'בל מוכאבר, והוא התבקש להצביע על ביתו". לאחר מכן הוצגו לפניו "תצלומי אוויר ותמונות של אתרים בירושלים והוא התבקש לזהות אתרים שונים כגון: הכנסת, קריית הממשלה, בי"ח הדסה עין כרם, בית הקברות הצבאי בהר הרצל, יד ושם, טיילת ארמון הנציב, האוניברסיטה העברית מתקן טיהור המים בנחל שורק, איצטדיון "טדי" ועוד. את המקומות שהכיר זיהה הנאשם בפני המנהל.

למחרת התקיימה פגישה נוספת ובמסגרתה הפגיש המנהל את הנאשם עם טכנאי מחשבים אשר לימד את הנאשם איך יוכל ליצור קשר עם הארגון לאחר שישוב לישראל. הטכנאי אף הסביר לנאשם על אודות שימוש בתוכנת הצפנה להעברת מסרים, ומסר לנאשם תקליטור ובו תוכנת הצפנה. כמו כן מסר הטכנאי לנאשם את מילות הקוד להפעלת התוכנה להצפנת מידע שבה יעשה שימוש בעת התקנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן