Skip to content

בכנסת מגבשים את החוק, המנהל ממשיך לפנות בדואים

פקחי מנהל מקרקעי ישראל הגיעו השבוע ליישוב חורה בנגב. הם "פינו" תושב בדואי שישב על שטח של דונם. עתה מתכננים במנהל לתבוע ממנו את הוצאות פינוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד הכנסת רוגשת סביב החוק המסדיר לכאורה את ענייני ההתיישבות הבדואית בנגב, פקחי מנהל מקרקעי ישראל ממשיכים לפעול לפינוי וסילוק התושבים מאדמות מנהל בדרום. הממשלה אישרה בצהרי יום א' את המלצות השר בני בגין לשינויים בתכנית להסדרת ההתיישבות. חברי כנסת מהסיעות הערביות קרעו לגזרים, מעל דוכן המליאה, את נוסח הצעת החוק שעברה אתמול בקריאה ראשונה בכנסת.

השבוע הגיעו מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע במנהל מקרקעי ישראל, בליווי שוטרים, ופינו מתוקף צו סילוק פולשים מסיג גבול ביישוב חורה, שלטענתם ניסה להשתלט על מגרש בבעלות המדינה המיועד לדיור. "השטח הוחזר למאגר הקרקעות הציבורי", נמסר מהמנהל. לפי המנהל, מסיג הגבול ביישוב חורה פלש למגרש בבעלות המדינה בגודל של כדונם והקים מבנה בשטח כ-100 מ"ר על קרקע המיועדת למגורים לציבור הרחב.

הפינוי ביישוב חורה (צילום: דוברות מנהל מקרקעי ישראל)
השאיר אחריו הריסות. פינוי ביישוב חורה (צילום: דוברות מנהל מקרקעי ישראל)

לאחר שפינו את השטח אמרו במנהל, כי "מסיג הגבול פינה את השטח אך השאיר אחריו רצפות על שטח של כ-100 מ"ר, שפונו על ידי מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל באמצעות ציוד הנדסי". עקב כך החליטו ברשות, בסיוע פרקליטות המדינה, להיערך במטרה לגבש נגד הפולש תביעה על השבת ההוצאות שנגרמו למדינה בעקבות הפינוי, לרבות שכר המפקחים והשוטרים ועלויות הציוד ההנדסי ששימש לפינוי הפלישה.

אילן ישורון, מנהל מרחב הדרום בחטיבה לשמירת קרקע של רשות מקרקעי ישראל,  סיכם: "מפקחי רשות מקרקעי ישראל פועלים בנגב באופן אינטנסיבי נגד תופעת הבנייה הבלתי חוקית והפלישות לאדמות מדינה. לא נאפשר לעברייני קרקע ופולשים לגזול בכוח אדמות מדינה, בין אם מדובר על שטח של עשרות מטרים ובין של דונמים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן