Skip to content

30 שנות מאסר בפועל לאנס מגן העיר

המחוזי בתל אביב הדהים את הפרקליטות ואת הסנגוריה כשפסק על האנס 30 שנות מאסר. בתביעה הביעו סיפוק: "אחד המקרים הקשים והחמורים שהוגשו לבית המשפט". פרקליטו טען שבית המשפט נסחף וכי גזר הדין לא פורפורציונלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושים שנות מאסר בפועל גזרו היום (רביעי) שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב על אחמד בני ג'עבר, שכונה "האנס מגן העיר" והורשע בריבוי עבירות אונס והתעללות. ג'עבר יפצה את המתלוננת ובן זוגה בסכום של 258 אלף שקל לכל אחד מהם.

השופטים, נורית אחיטוב, מרים דיסקין ורענן בן יסף, הסבירו כי ערכים חברתיים נרמסו בידי הנאשם ו"מעשיו היוו פגיעה אנושה בערכי כבוד האדם. מדובר במעשים מתועבים ובזויים. לא נחשפנו למסכת מעשים כה אכזרית, היא חריגה בכל מימד. המקרה שלנו מופלג בחומרתו. מעשיו של הנאשם מהווים מעשים סדיסטיים שלא נתפשו וזאת כדי לספק את יצריו. רמת האכזריות וההתעללות עומדת על המדרג העליון ביותר. מעשיו לוו בהתעללות, ביזוי והשפלה. הוא לא גילה קורטוב חמלה ולא צל של בן אנוש".

כמו סרט אימים גרוע. אונס בחניון גן העיר
"אירוע המעורר בעתה". אונס בחניון גן העיר (צילום: עמית קרטס)

המשפט עצמו התנהל בדלתיים סגורות ובמהלך הטיעונים לעונש הגישה המתלוננת מכתב אישי, שבו ציינה כי היא חשה כנפגעת פעולות איבה. ג'עבר, פלסטיני בן 21, תושב הכפר עקראבה שבאזור שכם, הורשע בביצוע האונס בגן העיר במאי שנה שעברה. בנוסף לכך הוא גם הורשע בתקיפת שוטר. בליל שישי הותקפו זוג תיכוניסטים, נערה בת 18 וחברה בן 17, בחניון גן העיר בתל אביב.על ידי ג'עבר, שעל פי כתב האישום עקב אחריהם כשנכנסו לתא השירותים. הוא איים עליהם, תקף אותם מינית והתעלל בהם כשעתיים.

השופטים קבעו כי מעשיו הותירו חותם עמוק על השניים וכי עקב כך נגרמו להם "פגיעות הרסניות ונזקים בלתי הפיכים. נפשם נפגעה פגיעה כה קשה שספק אם יחלימו ממנה". "מעשיו של הנאשם לא התאפיינו בסיפוק דחף מיני גרידא, אלא התלוו בהחפצה של המתלוננים, התעלמות מרצונם ותחינותיהם באופן המצביע על כך שייסורי המתלוננים אף הם היוו מקור לסיפוק תאוותיו. לא נרחיק לכת אם נאמר שמדובר באירוע המעורר בעתה ופלצות", אמרו השופטים לפני שגזרו את עונשו.

התובעת מפרקליטות מחוז תל אביב, עורכת דין גליה חצב, אמרה כי היא מאוד מרוצה מגזר הדין: "אחד המקרים הקשים והחמורים שהוגשו לבית המשפט, והעונש שהוטל הוא בהתאם. מדובר בעונש ראוי". ליאור שני ממרכז נגה, המייצג את הקטין, אמר שהוא מאמין שהוא מרוצה מההחלטה, אבל יש לזכור שבעוד שהנאשם הולך לכלא ושם ידאגו לו, המתלוננים צריכים לטפל בכל הנזקים שנגרמו להם בכוחות עצמם.

עו"ד רן אלון, המייצג את ג'עבר מטעם הסנגוריה הציבורית, תיאר את מה שעבר על הנאשם בעת שבית המשפט גזר את עונשו. "הוא החוויר לגמרי ואיבד עשתונות", אמר אלון. "אני לא מקל ראש בחומרת המעשה, והנאשם גם הביע חרטה. אבל העונש הזה הוא חסר פרופורציות והייתי אומר שבית המשפט נסחף". אלון והוסיף: "היו מקרים כמו זה של בני סלע, שהורשע במעשי אונס רבים וחמורים וקיבל 35 שנות מאסר, בעוד מרשי הורשע במעשה אחד. יש כאן חוסר פרופורציה מול מקרי אונס רבים שמבצע אדם אל מול מקרה אחד".

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    26 ביוני 2013 @ 18:32

    והנאשם גם הביע חרטה נו אם הנאשם הבעיה חרטה [חארטה] אז צריך לתת לו ללכת הבית? בתי המשפט צרכים להחמיר בעונשים הקשורים באונס רצח תקיפת קשישים וחסרי ישע מערכת המשפט במדינה סלחנית מדי דבר נוסף מה עושה אותו אנס ג'עבר, פלסטיני בן 21, תושב הכפר עקראבה שבאזור שכם, בשטחי מדינת ישראל לדעתי גם המדינה אשמה כי האיש הוא שב"ח ולא היה צריך להימצא בשטחי מדינת ישראל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן