Skip to content

ישראל קיבלה את הסופר הרקולס הראשון

מטוס ה-C-130J יכונה בחיל האוויר – שמשון. לאחר מסירתו יעבור המטוס לביצוע תכנית שינויים ויותקנו בו מערכות ישראליות ייחודיות. מטוס זה מתוכנן להגיע לישראל באביב 2014
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לוקהיד מרטין מסרה למדינת ישראל את מטוס ה-C-130J סופר הרקולס הראשון, בטקס שהתקיים אתמול במפעלי הייצור של החברה במארייטה, ג'ורג'יה. זהו הראשון מבין שלושה המטוסים שהוזמנו על-ידי משרד הביטחון. חיל האוויר מפעיל מטוסי C-130 (הרקולס) מדגמים קודמים מאז 1971. חיל האוויר העניק ל-C-130J את השם העברי – שמשון.

מסירת מטוס סופר הרקולס לישראל בטקס שהתקיים אתמול במפעלי הייצור של החברה במארייטה, ג'ורג'יה. צילום לוקהיד מרטין
מסירת מטוס סופר הרקולס לישראל בטקס שהתקיים אתמול במפעלי הייצור של החברה במארייטה, ג'ורג'יה (צילום לוקהיד מרטין)

יכולת ייחודית

"ה-C-130J החדש של ישראל מסתמך על המסורת של קודמיו ומעניק לחיל האוויר יכולות ייחודיות שהן לא רק מוכחות, אלא שאין להן מקביל", אמר ג'ורג' שולץ, סגן נשיא והמנהל הכללי של תוכניות המטוס בלוקהיד מרטין אווירונאוטיקה, "עם תא הטייס המודרני ומערכות האוויוניקה המתקדמות, ה-C-130J הוכיח, כי הוא מסוגל לפעול בכל תנאי סביבה: חום, קור, עפר וחול. השמשון ישרת את חיל האוויר כפי שה-C-130 עושה תמיד – בכל מקום ובכל זמן".

ישראל הזמינה את המטוסים בעסקת מכירה צבאית למדינה זרה (FMS), שנחתמה בין משרד הביטחון לממשלת ארה"ב. לאחר מסירתו יעבור המטוס לביצוע תכנית שינויים ויותקנו בו מערכות ישראליות ייחודיות. מטוס זה מתוכנן להגיע לישראל באביב 2014.

מיליון שעות טיסה

בעוד שישראל היא החברה החדשה במשפחת המפעילים של ה-C-130J בעולם, מטוס סופר הרקולס זה מתאפיין בכך שהוא אחד מ-290 מטוסים מסוגו שתרמו לצבירת המיליון הראשון של שעות טיסה על-ידי הצי העולמי. שעות ניסויי הטיסה של השמשון נכללות בסיכום זה, אשר כולל את כל שעות הטיסה שנצברו מאז טיסת הבכורה ב-5 באפריל 1996 ועד ל-30 באפריל 2013.

חמש עשרה מדינות בחרו ב-C-130J סופר הרקולס כדי לענות על הצרכים שלהן בתובלה אווירית. המטוס הוא הסטנדרט לפיו נבחנים כל מטוסי התובלה האחרים מבחינת זמינות, גמישות ואמינות. מטוסים אלה פרוסים כיום בשתי זירות לחימה בעולם, שם הם מופעלים בקצב גבוה מאוד, ביעילות ובאמינות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן