Skip to content

מצרים מתכוננת למחאת המיליונים, מורסי מזהיר מפני שיתוק המדינה

צבא מצרים מתגבר את כוחותיו בבסיסים הסמוכים לערי המדינה לקראת ה-30 ביוני והאזרחים אוגרים דלק ומוצרי צריכה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מורסי - מודה בשגיאות ותוקף "אויבים"
מורסי - מודה בשגיאות ותוקף "אויבים"

בנאום שנשא במלאת שנה לכהונתו אתמול, רביעי, הודה נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בשגיאות שעשה, אבל האשים בעיקר "אויבים", שלא נקב בשמם, בגרימת נזק למערכת הדמוקרטית שצצה אחרי מהפכת 2011.

"הקיטוב והמחלוקות הפוליטיות הגיעו לרמה המאיימת על הדמוקרטיה הצעירה ועלולה לשתק את המדינה ולדרדר אותה לכאוס… אויבי מצרים לא חסכו שום מאמץ בניסיון לחבל בניסיון הדמוקרטי", אמר מורסי. שעות לפני שנשא את הנאום אתמול, התנגשו תומכי מורסי ומתנגדיו בעיר מנסורה, צפונית לקהיר, שני בני אדם נהרגו ולפחות 230 נפצעו. לקראת הפגנות המיליונים ב-30 ביוני, תגבר צבא מצרים את כוחותיו, רגלים ושריון, בבסיסים סמוכים לערים הגדולות.

מורסי פתח את נאומו בברכות לקראת חג הרמדאן שיחל בעוד שבועיים והמשיך: "אני עומד לפניכם כאזרח מצרי, לא כמחזיק תפקיד, החרד לארצו". "היום אני מציג דין וחשבון על שנתי הראשונה בתפקיד, בשקיפות מלאה, לצד מפת דרכים. כמה דברים הושגו ואחרים לא", אמר מורסי, בלי לפרט, "ושגיתי בכמה סוגיות". מורסי התנצל על המחסור בדלק שגרם להיווצרות תורים ארוכים בתחנות דלק והחמיר את התסכול והכעס נגד הממשלה. הוא התנצל בפני צעירי האומה על שלא עשה די לערב אותם במערכת הפוליטית החדשה וציווה על שרי ממשלה ומושלי מחוזות למנות עוזרים צעירים מארבעים.

אלפים ממתנגדי הנשיא התאספו בכיכר תחריר בקהיר וצפו שם בנאום. מארגני המחאה תובעים את התפטרות מורסי בטענה שניהל את המדינה באורח כושל, נתן בידי האחים המוסלמים ובעלי בריתו האסלמיים מונופול על קבלת החלטות במדינה ופגע ברשות השופטת.

אזרחי מצרים אוגרים מזון, דלק ומזומנים לקראת מחאות סוף השבוע. רבים חוששים שההפגנות יהיו האלימות ביותר עד כה השנה, עד כדי חזרה על השיבושים שליוו את סילוק הנשיא מוברק בשנת 2011.

 

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    29 ביוני 2013 @ 1:03

    רק שבסוף כרגיל יאשימו את ישראל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן