Skip to content

המדינה מקדמת תכנית שתכשיר בנייה לא חוקית בגוש עציון

היום הגיבה המדינה לעתירה של עיריית ג'אנאתא, שביקשה לעצור בנייה לא חוקית של מתנחלים באזור נוקדים בגוש עציון. המדינה הודיעה כי תכשיר 14 מבנים לא חוקיים בנוקדים שבגוש עציון. משרד המשפטים: אנחנו לא מתנגדים לצו שיאסור את הבנייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זו כבר שגרה. נתניהו הולך לפגוש את אבו מאזן ומייד המתנחלים מקבלים מתנות. דווקא ערב ביקורו בישראל של שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, מסתבר שהמדינה מקדמת תכנית שתכשיר בנייה בלתי חוקית בגוש עציון. כך חשף היום לראשונה רדיו גלי צה"ל. מתברר, על פי מה שנמסר, כי בין היתר יקודם מתווה להכשרתם של 14 מבנים שנבנו בניגוד לחוק ולבניית ארבעים יחידות דיור בהתנחלות נוקדים.

התנחלות נוקדים בגוש עציון (צילום: מיכאלי, ויקימדיה)
התנחלות נוקדים בגוש עציון (צילום: מיכאלי, ויקימדיה)

המדינה מסרה את ההודעה על כך לבג"ץ במסגרת תשובתה לעתירה של תושבי הכפר ג'אנאתא הסמוך, שדורשים להרוס את המבנים הבלתי חוקיים. משרד המשפטים הזדרז להוציא הבהרה הערב, לפיה "נבקש להבהיר כי המדינה אינה מתנגדת לצו ביניים שיאסור על המשך בנייה או אכלוס המבנים סמוך ליישוב נוקדים. עמדת המדינה היא כי הגם שמדובר במקרקעין שיכול וייעודו לבנייה, בעת הזו ייעודם אינו מתיר בנייה, וממילא מדובר בבנייה שלא כחוק".

ממשרדו של שר הביטחון, משה יעלון, נמסר בתגובה: "המבנים נמצאים בתחום אדמות מדינה מוכרזות, לאחר שעברו בדיקה. התכנית אושרה על-ידי שר הביטחון אהוד ברק, נדונה בפני ועדת משנה להתיישבות ואושרה להפקדה. פרסום ההפקדה צפוי להתרחש בתקופה הקרובה".

סגן שר החוץ, זאב אלקין (הליכוד-ביתנו), הגיב לדברים גם הוא ואמר: "כפי שלא מצופה מאיתנו להתערב בתהליכים משפטיים בארצות הברית, כך לא מצופה מהם להתערב לנו בתהליכים משפטיים". לגבי עיתוי התגובות של המדינה, שר הביטחון והמנהל האזרחי לעליון, אמר אלקין:  "עיתוי התשובות לבג"ץ אינו תלוי בביקור זה או אחר".

1 Comment

  1. yair
    2 בספטמבר 2013 @ 15:21

    ללא ספק מדובר במהלך שלא טוב בעברונו כאזרחים, נכון לכרגע רוב תעסוקתי היא בתמ"א 38, אשאיר למומחים ממני להגיד עוד בדבר זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן