Skip to content

פורמולה 1: מתכוננים לסילברסטון

היום החלו האימונים במסלול המירוצים הבריטי סילברסטון, לקראת מירוץ הגרנד פרי שיתקיים ביום ראשון. על המועמדים לניצחון ועל חגיגות ה-600 של קבוצת ויליאמס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאז שנת 1950 מתקיים הסיבוב השמיני באליפות פורמולה 1 במסלול סילברסטון שבבריטניה. המסלול שופץ מספר פעמים, בפעם האחרונה בשנת 2010, אולם למרות "מתיחות הפנים" שעבר הוא מוגדר על-ידי רבים כמורט עצבים במהירויות גבוהות. הפניות המהירות, השינויים בכיוון והמשטח הקשה גורמות לכך שמסלול סילברסטון הוא בעיקר מבחן רציני לעמידותם של הצמיגים.

מסלול סילברסטון. צילום: Pirelli & C. S.p.A. - Pirelli Tyre S.p.A
מסלול סילברסטון. צילום: Pirelli & C. S.p.A. - Pirelli Tyre S.p.A

לסבסטיאן פטל (רד בול), מנצח מירוץ מונטריאול והמדורג ראשון באליפות, סיכויים טובים ביותר לנצח גם כאן. עם זאת, אין ספק שחברו לקבוצה, מארק וובר, שניצח בסילברסטון בשנה שעברה, ינשוף בעורפו ויהווה מתחרה רציני לניצחון. מתחרים חזקים נוספים למקומות על הפודיום הם פרננדו אלונסו (פרארי) ונהגי קבוצת מרצדס לואיס המילטון וניקו רוזברג.

סבסטיאן פטל (רד בול), לפני מירוץ הגרנד פרי הקנדי. צילום: Pirelli & C. S.p.A. - Pirelli Tyre S.p.A
סבסטיאן פטל (רד בול), לפני מירוץ הגרנד פרי הקנדי. צילום: Pirelli & C. S.p.A. - Pirelli Tyre S.p.A

בקבוצת פרארי מאמינים שלפרננדו אלונסו סיכוי "לגנוב" נקודות מסבסטיאן פטל (רד בול) במירוץ בסילברסטון. ואכן – נוכח הישגי העבר והמסלול הקשה, לנהגי קבוצות רד בול ופרארי סיכויים טובים מאוד להגיע לפודיום. פטל (רד בול) זכה בסילברסטון בשנת 2009, מארק וובר (רד בול) זכה בשנת 2010 ובשנה שעברה ואלונסו (פרארי) – בשנת 2011. "המכונית שלנו טובה על מסלול מסוג זה ואני חושב שיהיה לנו סוף שבוע חזק," אמר אלונסו במסיבת העיתונאים המוקדמת אתמול.

פרננדו אלונסו (פרארי; במרכז הפודיום) משפריץ שמפניה על כולם. צילום: MERCEDES AMG PETRONAS
פרננדו אלונסו (פרארי; במרכז הפודיום) משפריץ שמפניה על כולם. צילום: MERCEDES AMG PETRONAS

"סילברסטון הוא אחד ממירוצי הגרנד פרי שהקבוצה מרגישה בו כמו בבית וזו הסיבה שאנחנו אוהבים את המירוץ הזה, במיוחד כשהרבה מאוד חברים ובני משפחה באים לצפות בנו ולעודד," אמר ניקו רוזברג (מרצדס), "היתה לנו הפסקה גדולה בין קנדה לסילברסטון ואני מחכה בקוצר רוח להיות על המסלול ביום שישי." לואיס המילטון, חברו לקבוצה של רוזברג, הוסיף: "אחרי מונאקו ומונטריאול, עכשיו אנו מתמודדים עם מסלול שונה לחלוטין שכולל סיבובים רבים במהירות גבוהה. אני לא יודע איך המכונית שלנו תתפקד במסלול כזה, במיוחד בהקשר של שחיקת הצמיגים. אדע יותר לאחר נסיעות ההכנה ביום שישי. אני מצפה לראות מה יהיו ביצועיי מול קהל 'הבית' שלי."

חגיגות ה-600 לקבוצת ויליאמס

קבוצת ויליאמס תחגוג במירוץ סילברסטון מחר 600 התחלות מירוצי גרנד פרי. הצופים במסלול הגרנד פרי הבריטי כבר היו עדים לניצחון הראשון של הקבוצה בשנת 1979 ולניצחון ה-100 שלה בשנת 1997. מכוניות המירוץ של הקבוצה (FW35) שישתתפו במירוץ יסומנו בספרה 600 ושמותיהם של 691 עובדי קבוצת ויליאמס יתנוססו אף הם על צדי המכוניות לאות הוקרה על תרומתם ומסירותם.

קבוצת ויליאמס הוקמה בשנת 1977 על-ידי פרנק ויליאמס ופטריק הד. במהלך השנים זכו נהגי הקבוצה ב- 114 מירוצים וב- 16 אליפויות עולם ועלו על הפודיום 297 פעמים. נוכח הישגי הקבוצה הוענק לפרנק ויליאמס בשנת 1999 אות אביר לגיון הכבוד הצרפתי.

* * *

[related-posts title="עוד על סבב פורמולה 1:"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן