Skip to content

דרישה מהיועץ המשפטי ומיו"ר ועדת הבחירות להדיח את טיבי

ח"כ אחמד טיבי שיבח את השאהידים בנאום בפני משפחות אסירים, ששוחררו לאחרונה בעסקת שליט. לראשי המחנה הלאומי בליכוד נמאס והם דורשים להדיחו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ אחמד טיבי שיבח את השאהידים בנאום בפני משפחות אסירים, ששוחררו לאחרונה בעסקת שליט. לראשי המחנה הלאומי בליכוד נמאס והם דורשים להדיחו

מאת : טובה אבן חן 

פועל להסרת החסינות. עו"ד יוסי פוקס

עורך הדין יוסי פוקס, מראשי המחנה הלאומי בליכוד, פנה במקביל ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין וליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופטת מרים נאור, לפעול להסרת חסינותו של טיבי, לפתוח נגדו בחקירה פלילית ולחסום את דרכו להיבחר לבחירות הבאות.

במכתביו ציין פוקס, כי ח"כ טיבי שיבח את השאהידים, וציטט מתוך נאומו את הדברים הבאים : "…הבורות הישראלית קושרת בין השאהידים לבין הטרור, במטרה ליצור פער במושגים, בין מי שנפל בהגנה על אדמתו לבין מי שנהרג בבית ספרו, שהם שאהידים. זאת בשעה שהטרוריסט הרוצח הוא מי שנתן את ההוראה להרוג, והוא מי שהכיבוש מחשיב לגיבור או לשׂר. [טיבי] הבהיר כי למאבק על האדמה והמולדת יש מחיר כבד, והשהאדה (מוות למען אללה) היא המחיר הנעלה ביותר."

 השופטת  נאור השיבה, כי "אין לשלול אפשרות כי הנושא העולה בפנייתך עשוי לשמש נושא לדיון בפני ועדת הבחירות," אך ציינה שבשלב זה טרם נפתחה מערכת הבחירות ואין לוועדת הבחירות מעמד לדון בבקשה. מלשכתו של היועץ המשפטי, יהודה ויינשטיין, טרם נתקבלה תשובה על דרישתו של עורך דין פוקס.

אחמד טיבי שוהה בחו"ל ומלשכתו נמסר, כי :"בישראל יש אי הבנה ובורות בנוגע למושג 'שאהיד', שפירושו מי שנהרג על הכיבוש למען המולדת או מת למען מטרה לאומית…". לפחות לגבי אחד ה"שאהידים" שהזכיר טיבי בהודעתו, הילד מוחמד א-דורה, יש חילוקי דעות רבים אם אכן נהרג למען מולדתו או שמא נעשה בו שימוש ציני למטרות רווח, כפי שקבע בית משפט בצרפת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן