Skip to content

200 מפגינים העלו באש שלטים מול ביתו של לפיד

הפגנה רעשנית במיוחד נערכה הלילה מול ביתו של שר האוצר בתל אביב. מצוידים במגפונים ותופים הם קראו: "לא נחמדים ולא מפחדים". מוביל המחאה, משה כהן, אומר שהם לא יפסיקו: "אין לנו דרך אחרת להסביר להם". המפגינים שרפו שלטים עם השמות של של לפיד ונתניהו וקראו: "לשרוף את התקציב". המשטרה עצרה שישה מפגינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאתיים מפגינים מצוידים ב-15 מגפונים, משרוקיות, תופים ומגפון אחד מוגבר מפגינים (מוצ"ש) מול ביתו של שר האוצר, יאיר לפיד, בשכונת רמת אביב ג' בתל אביב. המפגינים החלו לנוע ממרכז שוסטר, שם התאספו, וצעדו לעבר ביתו של לפיד כשהם קוראים: "לא נחמדים ולא מפחדים", "דיור וחינוך הם לא מותרות". בשלב מסוים החלו המפגינים לשרוף שלטים בהם הופיעו שמותיהם של שר האוצר וראש הממשלה וצעקו: "אנו דורשים: תשרפו את התקציב. העם דורש תקציב חדש".

להבדיל מהפגנות קודמות שערכה קבוצת ה"לא נחמדים", שמובילה את המחאה הקבועה מול ביתו של לפיד, ההפגנה הערב רעשנית במיוחד. "הם רק מאתיים איש ועושים רעש של אלף", תיארה צופה בהפגנה. צלמת מגפון, ציפי מנשה, הותקפה על ידי אחת השכנות ברחוב שהרעש הטריד את מנוחתה. האישה הבחינה שהצלמת מכוונת אליה את המצלמה בזמן שהתלוננה על הרעש, הדפה אותה והפילה אותה על הכביש.

המפגינים שורפים שלטים מול ביתו של לפיד (צילום: ציפי מנשה)
המפגינים שורפים שלטים מול ביתו של לפיד (צילום: ציפי מנשה)
מעצרים בהפגנה (צילום: ציפי מנשה)
מעצרים בהפגנה (צילום: ציפי מנשה)

בשלב הראשון חצצו השוטרים בין המפגינים לבין הכניסה לרחוב הקטן בו גר השר לפיד ולא התערבו בהפגנה. מאוחר יותר החלו להתבצע מעצרים בקרב המפגינים. שתי מפגינות, כרמן אלמקייס וספיר עמרן, נעצרו ונלקחו לתחנת המשטרה ת"א-צפון. שחף, נער בין 14 שמתגורר במקום, מספר: "הייתי בהפגנה ובאו שוטרים מאחורי שתי נשים שלא עשו כלום, הרימו אותם בכוח, זרקו לניידת ונסעו. זו ממש חטיפה. אני בהלם". תגובת המשטרה: "השתיים בשלב זה מוגדרות כעצורות והיינו שמחים לוותר גם על זה". 

מאוחר יותר, לקראת 01:00 בלילה, החליטה המשטרה ל"עודד" את המפגינים להתפזר. המשטרה הודיעה כי זו הפגנה בלתי חוקית והחלה לעצור אנשים. בשלב זה נעצרו עוד ארבעה. טל בן יעקב, אודי חן, עידן גילון ואלי בריף. 

המשטרה מכבה את האש (צילום: דן בר דוב)
השוטרים מכבים את האש (צילום: דן בר דוב)
(צילום: ציפי מנשה)
המפגינים קוראים "אנו דורשים: תשרפו את התקציב" (צילום: ציפי מנשה)
עושים הרבה רעש (צילום: ציפי מנשה)
עושים הרבה רעש (צילום: ציפי מנשה)
(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)

משה כהן, מוביל קבוצת הלא נחמדים, אמר כי הוא מצטער על הרעש הסביבתי לתושבי השכונה, "אבל הוא (שר האוצר) שולף כל יום שפן חדש מהכובע. מה זה ה'קנס – מס' הזה על עקרות הבית? הוא שוכח את כל מה שהבטיח ערב בחירות. אני אומר לכם, שר האוצר פשוט שקרן".

– לא נמאס לכם?

משה כהן: "זו הפעם התשיעית שאנו מפגינים מול ביתו ולא נפסיק. אין לנו דרך אחרת להסביר לו ולממשלה האטומה עם ראש ממשלה בעל לב של אבן שמכר את נשמתו לטייקונים".  לדיירי השכונה השלווה שמנוחתם הוטרדה הם צעקו: "לא נותנים לנו דירות, אז אנחנו ברחובות. לא נותנים לנו לחלום? לא ניתן לכם לישון".

(צילום: דן בר דוב)
לא נחמדים ולא מפחדים (צילום: דן בר דוב)

[related-posts]

1 Comment

  1. אמיתי סנדי
    30 ביוני 2013 @ 1:10

    כל הכבוד!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן