Skip to content

שבע שנות מאסר, פסילה וקנס לשגיא גמליאל על הריגה והפקרה

הנאשם הודה כי ידע שפגע בהולך רגל במהלך התאונה והמשיך בנסיעה רצופה אל עבר ביתו, שנמצא בסמוך. כשהגיע לביתו התקלח, שטף את שברי הזכוכית מידיו ונכנס למיטה יחד עם חברתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנאשם הודה כי ידע שפגע בהולך רגל במהלך התאונה והמשיך בנסיעה רצופה אל עבר ביתו, שנמצא בסמוך. כשהגיע לביתו התקלח, שטף את שברי הזכוכית מידיו ונכנס למיטה יחד עם חברתו

מאת אביב סלע

בית המשפט מחוזי-מרכז גזר את דינו של שגיא גמליאל, שנמצא אשם בתאונת פגע וברח בה נהרג שמואל רוטשטיין. בגזר הדין נפסקו לו שבע שנות מאסר, פסילת רישיון למשך 15 שנה ופיצוי בסך 25,000 שקל למשפחת המנוח. גזר הדין ניתן היום, לאחר שגמליאל הודה באשמה על הריגת  רוטשטיין, נכה שעבד בעבודות ניקיון בשירות עיריית רחובות.

המקרה התרחש לפני כשנה וחצי. בתחילת הערב גמליאל, בת זוגו וחבריהם בילו בפארק אזורים ברחובות, שם שתו משקאות אלכוהוליים מסוגים שונים. בסביבות השעה חמש בבוקר נכנסו גמליאל וחברתו למכוניתו של הנאשם והחלו לעשות את דרכם לביתו.

באותו זמן ירד שמואל רוטשטיין מרכב ההסעות והחל לחצות את הכביש לא במעבר חצייה, כשהוא עובר דרך מכוניות חונות. גמליאל, שהבחין ברוטשטיין באיחור, לא בלם את מכוניתו, סטה לעבר הנתיב השמאלי ופגע ברוטשטיין בעוצמה רבה. מעוצמת הפגיעה הוטח רוטשטיין  על מכסה המנוע והשמשה הקדמית עד שהושלך לעבר החלק האחורי של המכונית. בשל הפגיעות הקשות שספג בכל חלקי גופו, נפטר רוטשטיין במקום.

גמליאל הודה כי ידע שפגע בהולך רגל במהלך התאונה, לא עצר את רכבו כדי לברר את מצבו והמשיך בנסיעה רצופה אל עבר ביתו, שנמצא בסמוך למקום התאונה. כשהגיע לביתו התקלח, שטף את שברי הזכוכית מידיו ונכנס למיטה ביחד עם חברתו.

השופטת ורדה מרוז קבעה, כי על אף שגמליאל נבהל ופחד ובשל כך נמלט ממקום התאונה, אין בכך כדי להצדיק מעשי הפקרה. מרוז ממשיכה וקובעת כי יש לחנך את הציבור, "לא להיכנע לתחושות רגעיות ולקיים את החובה החוקית, המוסרית והאזרחית להושיט עזרה לנפגעים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן