Skip to content

דורא: צעיר נורה למוות, לצה"ל 2 גרסאות לנסיבות מותו

צעיר פלסטיני נורה הלילה למוות על ידי צה"ל בדרום הר חברון. בעוד מקור ביטחוני מתאר ירי באש חיה לעבר הצעיר, בצה"ל טוענים כי הוא נפצע מירי באמצעים לפיזור הפגנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעיר פלסטיני נהרג הבוקר (שלישי) מאש צה"ל, סמוך לכפר דורא שבדרום הר חברון. מקור ביטחוני סיפר כי הצעיר יידה אבנים לעבר ג'יפ של צה"ל, תוך כדי עימותים שפרצו במהלך פעילות מבצעית של כוח צה"ל באזור. לדבריו, אחד הקצינים ביצע נוהל מעצר חשוד, ולאחר מכן ירה ירי מהברכיים ומטה, כך על פי טענתו. הצעיר הפלסטיני, מועתז א-שראונה בן 19, הובהל על ידי הסהר האדום לבית חולים בחברון, שם נקבע מותו.

לדובר צה"ל גרסה שונה לעומת זאת: "במהלך הלילה בזמן פעילות מבצעית לילית בדורא, דרום מערבית לחברון, התפתחו הפרות סדר, ובמהלכן תקפו פלסטינים באבנים את כוחות הביטחון ואלה הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות". דובר צה"ל הוסיף כי "במהלך הלילה התקבל דיווח על פלסטיני שנפצע מהירי ופונה על ידי הסהר האדום. לאחר מכן דווח כי הוא מת מפצעיו. נסיבות האירוע נבדקות".

בין שתי הגרסאות להריגתו של הצעיר – האחת מפי מקורות ביטחוניים והאחרת של דובר צה"ל – קיים הבדל באשר לנסיבות הירי ואמצעי ההריגה. על פי הגרסה הראשונה נורתה אש חיה לגופו של הצעיר, ועל פי השנייה נפגע הצעיר מאמצעי לפיזור הפגנות. הכוונה היא לירי כדורי גומי שהם למעשה כדור מתכת עטוף בשכבה דקה של חומר דמוי גומי, המרכך את הפגיעה או לירי רימוני גז ורימוני הלם. על פי ההוראות, שימוש באש חיה אמור להיעשות אך ורק אם נשקפת סכנה מיידית לחיי החייל, או אם נורית עליו אש והוא מזהה את מקור הירי.

אמבולנס של הסהר האדום במחסום (צילום ארכיון: Justin McIntosh - CC-BY-2.0)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן