Skip to content

הממונה על שוק ההון יפרוש בסוף אוגוסט

הודעת פרופ' עודד שריג על פרישתו הצפויה באה יום אחד לאחר שנמסר על פרישתה של המשנה שלו רו"ח לי דגן. בתקופתו בוצעו באגף בין היתר: הוקמה מסלקה פנסיונית ואתר למציאת כספים אבודים, הורדת דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני והקמת מחלקת אכיפה ופיקוח באגף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יום לאחר שפורסם כי רואת החשבון לי דגן המשנה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון פרשה מתפקידה, הודיע היום הממונה עצמו, פרופ' עודד שריג, לשר האוצר, יאיר לפיד, על כוונתו לפרוש מתפקידו בסוף חודש אוגוסט הקרוב.

פרופ' עודד שריג.
פרופ' עודד שריג.

שריג מונה לתפקידו בינואר 2010. בתקופה שבה שימש בתפקיד הוא הוביל מהלכים משמעותיים לשוק ההון: הקמת מסלקה פנסיונית ואתר למציאת כספים אבודים, הבניית ההסדרה של האגף על פי סטנדרטים בין-לאומיים, הורדת דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני, הקמת מחלקת אכיפה ופיקוח באגף, שהגבירה משמעותית את האכיפה בשוק ואף הטילה קנסות כבדים על מפרי הוראות הדין, ביטול מקדמים מובטחים בביטוחי מנהלים ועוד. בנוסף, האגף ייעל ופיתח את היחידה לפניות הציבור באגף, שנותנת מענה מהיר לתלונות חוסכים ומבוטחים.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג: "אני מודה לאנשים המצוינים באגף שוק ההון ובמשרד האוצר על עבודה משותפת קשה, מאומצת ופורייה. ביחד קידמנו את שוק ההון, הביטוח והחיסכון בשורת צעדים שישפרו את חייהם של חוסכים ויקלו על עבודת גופים מפוקחים. מחליפי יקבל אגף מקצועי מאוד, שימשיך לפקח, לבקר ולכוון את השוק המרכזי והחשוב הזה".

שר האוצר, יאיר לפיד: "אני מצר על עזיבתו של עודד שריג ומודה לו על תרומתו הרבה לאגף שוק ההון. שריג קידם את הרגולציה בישראל לסטנדרטים בין-לאומיים, קידם את נושא הטיפול בדמי הניהול וקידם בניית תשתית מודרנית לחיסכון הפנסיוני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן