Skip to content

"לדפוק התמחות": כך דופקים קומדיה

למרות כמה סצנות משעשעות, "לדפוק התמחות" מרגיש כמו ניסיון עצל לצוות מחדש את שני הקומיקאים וינס ווהן ואוון וילסון. העלילה נראית כמו סחורה משומשת של סרטים שכבר ראינו, בשילוב פרסומת גלויה לחברת "גוגל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=2]

וינס ווהן ("המשמר השכונתי") ואוון וילסון ("חצות בפריז") הם זוג המשתף פעולה תוך כימיה נהדרת, שגורמת לנו להצדיע להם כצמד קומיקאים מופלאים. עם זאת, טוב ככל שיהיו יחדיו, הם צריכים תסריט איכותי שיגבה אותם, אחרת הכישרון שלהם מבוזבז. למרבה הצער, "לדפוק התמחות" לא מצליח לספק זאת, והפוטנציאל שלהם יורד לטמיון, על אף כמה רגעים נחמדים.

כישרונות מבוזבזים. ואוון ו-וילסון. "לדפוק התמחות"

העלילה נראית כמו סחורה משומשת של סרטים שראינו בעבר, בשילוב עם פרסומת גלויה לחברת "גוגל". ווהן מגלם את בילי מקמהון, וילסון מגלם את ניק קמפבל – שניהם משווקי שעונים בני 40, המוצאים את עצמם מחוץ למעגל העבודה, כאשר החברה עבורה הם עובדים פושטת רגל. למרות שהם חסרי כל ידע טכנולוגי, איכשהו הם מוצאים משרות זמניות כמתמחים ב"גוגל". הם מצטרפים לצוות של מתמחים לא יוצלחים בתחרות, שבסופה, אם ינצחו, יזכו למקום עבודה מסודר בחברה.

הידע הטכנולוגי של ביל וניק כה עלוב ומוגבל, שהם בקושי מבינים מה זה דואר אלקטרוני, ומה זה אומר לפרסם באינטרנט (כשהם טועים ואומרים "לכתוב על גבי האינטרנט"). הצופה פשוט צריך לקבל ולהאמין, שהם בקלות רבה נשכרים לעבודה בחברת הטכנולוגיה המתקדמת והמבוקשת בעולם. כאנשי מכירות, יש להם מיומנויות דיבור עם אנשים, שאיתן הם משתמשים כדי להניע את הצוות שלהם, בעיקר על ידי התייחסות לסרט "פלאשדאנס", או לקחת אותם למועדון חשפנות ולשכר את כולם.

x

הרגעים הטובים והמצחיקים ביותר של הסרט מסופקים על ידי ווהן ו-וילסון באחווה הנינוחה המאפיינת אותם. אבל אפילו במיטבם, הם רק מצליחים לעורר גיחוך קל מהקהל ולא כאבי בטן מרוב צחוק, כפי שהצליחו להביא כשעבדו יחד בסרט "לדפוק חתונה". שחקני המשנה מאוד שוליים, אם כי חביבים, אך גם הם לא מצליחים לייצר בדיחות רבות. הלא יוצלחים בצוות מאוד מוזרים או ייחודיים, אך אין בסיפור שום מניע לסמן אותם כחריגים.

"גוגל" שיתפה פעולה עם היוצרים, איפשרה להם לצלם כמה סצנות בקמפוס שלה – וחובה נפרע על ידי כך, שהסמליל שלה מרוח בכל שוט וסצנה בסרט. לא רק זאת, הדמויות משוחחות על מוצריה השונים במהלך העלילה: ג'י-מייל, כרום, ארנק של גוגל, יומן אלקטרוני ועוד. לפעמים הסרט לא נראה כעלילתי, אלא בעצם סרט תדמית הממומן על ידי החברה.

למרות כמה סצנות משעשעות וצוות חביב למדי, "לדפוק התמחות" מרגיש כמו ניסיון עצל לצוות מחדש את שני הקומיקאים ווהן ווילסון. אם שני השחקנים באמת רצו לעבוד שוב ביחד, הם היו צריכים להמשיך לחפש. מאוד קל למצוא תסריטים טובים ב"גוגל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן