Skip to content

ח"כ איתן כבל יוזם פריימריז פתוחים מול יחימוביץ'

במכתב ששיגר ליו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' קורא כבל לכנס את ועידת המפלגה ולקבוע מועד לבחירות לתפקיד היו"ר. על פי המתכונת שמציע כבל יוכל כל בעל זכות בחירה בבחירות הכלליות, להצהיר על תמיכתו במפלגת העבודה, לשלם סכום סמלי עליו נחליט במשותף ולהצביע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ איתן כבל יוזם פריימריז פתוחים בהתמודדות על ראשות מפלגת העבודה ודורש מיחימוביץ' לכנס את הוועידה  כדי לקבוע תאריך לבחירות.

במכתב ששיגר ביום ג' ליחימוביץ' מציע כבל לנהל את הבחירות לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה במתכונת של פריימריז פתוחים. על פי הצעתו כל אזרח יוכל להצהיר על תמיכתו במפלגת העבודה, לשלם סכום סמלי ולהצביע. "שיטה זו תחבר קהלים רחבים למפלגת העבודה ותצמצם את השפעת מפקדי הארגזים".

פריימריס פתוחים נגד מפקדי ארגזים. איתן כבל (צילום: דן בר דוב)
פריימריס פתוחים נגד מפקדי ארגזים. איתן כבל (צילום: דן בר דוב)

במכתב ששיגר ליו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' קורא כבל לכנס את ועידת המפלגה בתום המאבק על תקציב המדינה ולקבוע מועד לבחירות לתפקיד היו"ר.

"בוועידה זו בכוונתי להציע כי לראשונה בתולדות הפוליטיקה הישראלית הארצית נקיים את הבחירות לראשות המפלגה במתכונת של פריימריז פתוחים. על פי מתכונת זאת יוכל כל אדם בעל זכות בחירה בבחירות הכלליות להצהיר על תמיכתו במפלגת העבודה, לשלם סכום סמלי עליו נחליט במשותף ולהצביע", כותב כבל.

לדבריו, לשיטה זו יתרונות עצומים עבור מפלגת העבודה. "בראש ובראשונה היא תחבר אליה קהלים רחבים ותיצור זיקה בינם לבין המפלגה. אני סבור כי כל אדם שיחליט לצאת מביתו, להגיע לקלפי לשלם ולהשפיע על זהות יו"ר המפלגה ירגיש מחויב אליה גם בהמשך הדרך". כבל מוסיף כי, "זו הזדמנות אדירה עבורנו לחבר אל המפלגה רבים שרוצים להשפיע על הנעשה בה אך נרתעים מלהתפקד באופן מלא. ברגע שנפתח עבורם את הדלת אני בטוח שהם יבואו בהמוניהם ויעצימו את כוחנו בציבור".

כבל טוען כי שיטת הפריימריז הפתוחים "תצמצם את השפעתן של תופעות פסולות כמו מפקדי ארגזים שהשחיתו את שיטת הפריימריז הקיימת והפכו אותה לסחר-מכר בין מועמדים לקבלני קולות". בנוסף כותב כבל בנימוקיו כי " בעידן הרשתות החברתיות והמעורבות הציבורית הגבוהה ועל רקע העובדה שמפלגות רבות קובעות את מועמדיהן לכנסת על ידי העומד בראשן או ועדה מסדרת מטעמו, תעמוד מפלגת העבודה כמגדלור זוהר של דמוקרטיה פתוחה המחוברת לעם".

לדברי כבל בשיטה זו קיימים מספר חסרונות כשהבולט שבהם הוא הפגיעה בהשפעת מתפקדי המפלגה על זהות היו"ר. עם זאת, מציין כבל, "מתפקדי מפלגת העבודה ימשיכו לקבוע באופן בלעדי את סדר יומה של המפלגה, יבחרו את חברי מוסדותיה ואת רשימתה לכנסת ויהיו זכאים לבחור ולהיבחר בה"

כבל מציין כי בחן לעומק את יתרונות השיטה אל מול חסרונותיה ולדעתו היתרונות שהיא טומנת בחובה עולים לאין שיעור על חסרונותיה ולדבריו, " ויציבו את מפלגת העבודה כפורצת דרך אל עידן חדש בפוליטיקה הישראלית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן