Skip to content

עוד פרישה בלשכת נתניהו: ראש הסגל גיל שפר

ברקע ההודעה של שפר - חקירה סמויה, רגישה ביותר, שהתנהלה נגדו במשטרה במהלך השנה האחרונה, בעקבות תלונה שהגישה נגדו אישה. התקרית עליה התלוננה האישה התרחשה לפני 15 שנים. היועהמ"ש החליט בסופו של דבר לסגור את התיק מחמת התיישנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רק כשנה וחצי חלפו מאז החליף את נתן אשל, כראש הסגל בלשכת נתניהו – וכבר גם מחליפו, גיל שפר, פורש. שפר – אחת הדמויות המקורבות ביותר לנתניהו – הודיע על החלטתו לפרוש מתפקידו כבר בסוף חודש יולי.

גיל שפר ובנימין נתניהו. פורש אחרי שנה וחצי בתפקיד ראש הסגל (צילום: ציפי מנשה)
גיל שפר ובנימין נתניהו. פורש אחרי שנה וחצי בתפקיד ראש הסגל (צילום: ציפי מנשה)

על פי ערוץ 2 שפרסם זאת, ברקע ההודעה של שפר – חקירה סמויה, רגישה ביותר, שהתנהלה נגדו במשטרה במהלך השנה האחרונה, בעקבות תלונה שהגישה נגדו אישה. התקרית עליה התלוננה האישה התרחשה לפני 15 שנים, ומי שהורה על קיום החקירה היה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

כתב חדשות ערוץ 2, משה נוסבאום, מסר כי על החקירה, שהתנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, הופקד ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב יואב סגלוביץ'. במהלך החקירה הכחיש שפר את הטענות נגדו ואף עבר בדיקת פוליגרף ונמצא דובר אמת, אלא שלאחר מכן עברה גם המתלוננת בדיקת פוליגרף וגם היא נמצאה דוברת אמת.

היועץ המשפטי לממשלה החליט בסופו של דבר לסגור את התיק מחמת התיישנות וקבע כי אין מניעה שגיל שפר ימשיך לכהן בתפקיד הרגיש. החומר בעניינו של שפר הועבר גם לידיעת ראש הממשלה נתניהו.

קודם לתפקידו הנוכחי נמנה גיל שפר – המלווה את ראש הממשלה מיום כניסתו לתפקיד – עם הצוות הבכיר בלשכה ועמד בראש מערך האירועים, הסיורים והטקסים. הוא הצטרף למשרד ראש הממשלה עם כניסתו של נתניהו לתפקיד. לפני כן שימש שפר כראש מנהל דוברות, הסברה וטקסים בעיריית ירושלים. במסגרת זו היה אחראי על קשרי החוץ של ירושלים בארץ ובעולם, תכנון וביצוע אסטרטגיית המיתוג והתדמית של העיר.

דובר משרד המשפטים, משה כהן מסר כי בחודש פברואר אשתקד התקבל מידע על אישה, אשר טענה כי גיל שפר, המשמש כיום כראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, תקף אותה מינית לפני כ-15 שנה, בעת ששהו יחד ברכב.

יצוין, כי בעת שנמסרה התלונה שימש שפר כמ"מ ראש הסגל, והרקע לפנייתה של האישה היה מינויו הצפוי לתפקיד ראש הסגל. בעקבות התלונה הורה היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בבדיקה פלילית בעניין, בידי משטרת ישראל. במהלך הבדיקה נגבתה הודעה מן האישה, וכן נגבו הודעות מעדים נוספים. כן נגבתה עדות משפר, שהכחיש כל גילוי אלימות מצדו נגד המתלוננת. בנסיבות העניין, לא מצא היועץ המשפטי לממשלה – לאחר התייעצות עם ראש אח"מ ופרקליטות המדינה מקום להמשך טיפול בעניין באפיקים פליליים או לביצוען של פעולות חקירה נוספות, בראש ובראשונה מאחר שמהבדיקה עלה בוודאות שעל האירוע חלה התיישנות. הודעה בדבר התלונה וממצאי הבדיקה נמסרה לראש הממשלה.

היועץ המשפטי לממשלה קבע אותה עת, כי נוכח העובדה שהאירוע נשוא התלונה התיישן, ונוכח חומר הראיות שנאסף בפרשה, לא ניתן לקבוע כי קיימת מניעה משפטית למינויו של שפר לתפקיד. עם זאת, סבר היועץ כי ראוי שחומר הבדיקה יונח בפני ראש הממשלה טרם יקבל ההחלטה בעניין מינויו של שפר. בהתאם, העביר היועץ לראש הממשלה את חומר הבדיקה במלואו.

 לפני כמה חודשים, בעקבות פניה נוספת שפנתה המתלוננת, התבקשה המשטרה לאסוף ראיות נוספות, שאליהן הפנתה המתלוננת. הראיות נאספו והוצגו בפני היועץ המשפטי לממשלה. היועץ המשפטי עיין בחומר הנוסף ולא מצא מקום לשנות מעמדתו המשפטית בעניין כפי שתוארה לעיל. עם זאת , פניית המתלוננת וחומר הבדיקה הנוסף הועברו גם הם לראש הממשלה. דובר משרד המשפטים מבקש לציין כי בהקשר המשמעתי, הרי שהחומר שנאסף, התייחס לתלונה בנוגע לאירוע שארע שנים רבות לפני היותו של מר שפר עובד מדינה. לפיכך, על דעת נציבות שירות המדינה, נמצא כי אין מקום להליך משמעתי.

 מלשכת ראש הממשלה נמסר : "שפר הודיע עוד לפני הבחירות לראש הממשלה על כוונתו לפרוש מהתפקידו ללא כל קשר לתלונת השווא משנת 1998. אחרי שהודיע לפני הבחירות לראש הממשלה על כוונתו לסיים את תפקידו, הוא צפוי לסיים כמתוכנן בקרוב את תפקידו אחרי יותר מארבע שנים וקדנציה שלמה.

"גיל שפר מלווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר יותר מארבע שנים, החל מיומו הראשון של ראש הממשלה בתפקיד בשנת 2009. הוא פועל במקצועיות ומסירות וזוכה לאמונו המלא של ראש הממשלה. לגבי התלונה מסר ראש הלשכה גיל שפר באמצעות לשכת רה״מ כי מדובר בטענת שווא חסרת כל בסיס מלפני 15 שנה בתקופת רווקותו. מדובר בתלונה חסרת בסיס וההוכחה לכך היא שהמשטרה סגרה את התיק אחרי ששפר נמצא דובר אמת ב-3 בדיקות פוליגרף שונות: של השב״כ, של המשטרה ובדיקה פרטית".

עזיבתו של שפר היא האחרונה בגל עזיבות של בכירים בלשכת נתניהו: מזכיר הממשלה צביקה האוזר עזב לפני מספר שבועות; היועץ המדיני, רון דרמר – הנחשב לאחד המקורבים לנתניהו – עזב גם הוא וצפוי להתמנות כשגריר ישראל בארה"ב. גם היועץ לבטחון לאומי אלוף (מיל.) יעקב עמידרור הודיע על פרישתו וצפוי לעזוב בחודשים הקרובים את תפקידו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן