Skip to content

הג'אז שייך לצעירים

בשנתו ה-27 מבקשים מפיקי פסטיבל הג'אז באילת להגיע לקהל צעיר במיוחד - עם קמפינג על החוף, ג'אמים לתוך הלילה ושמות חמים מהסצנה העצמאית. יובל אראל מביא את כל הפרטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפתח מסיבת העיתונאים במועדון "שבלול" בנמל תל-אביב, שערכו מפיקי פסטיבל הג'אז באילת, התייצבה הזמרת אחינועם ניני. מסתבר כי אחינועם מצטרפת לפסטיבל על מנת לחוות חיבור מוזיקלי עם אחד השמות הנחשבים ביותר כיום בעולם הג'אז – ז'ואאו בוסקו, המוזיקאי היוצר מברזיל, שרוקח מלודיות והרמוניות מחומרי גלם השאובים מהסמבה, הבוסה נובה, הרוקנ'רול והג'אז, עם קריצות אתניות לכדי תערובת אקלקטית מאתגרת.

נסיכת הגרוב שוברת שיאים. אסתר רדא. צילום: יובל אראל

הפסטיבל, שזו השנה ה-27 לקיומו, פונה בדרך כלל לקהל מבוסס היכול לרכוש חבילות נופש באחד מבתי המלון כולל פס לשלל המופעים בפסטיבל. השנה מנסה הפסטיבל להגיע לקהל צעיר, זה שמעדיף את פסטיבל אינדי נגב או יערות מנשה על פני מופעים יקרים יחסית באולמות.

הנהלת הפסטיבל החליטה להקים השנה את "כפר הפסטיבל". ה"כפר" ימוקם בחוף הדקל הצמוד למתחם הפסטיבל בנמל אילת. לטובת רוכשי הכרטיסים לפסטיבל יוקמו בכפר מתחמי לינה לצעירים ולמשפחות בתשלום סמלי. האירוח בכפר יתקיים באוהלים, החוף המסודר יציע שירותי מקלחות, אוכל ושתייה. הייחוד של כפר הפסטיבל הוא הפיכתו לחלק בלתי נפרד מההווי של הפסטיבל, ולשם כך במת הג'אם סשן המסורתית של הפסטיבל תמוקם השנה במתחם "כפר הפסטיבל".

תמהיל של ג'אז מודרני, רוק, קלאסי, פולק, אוונגרד ואינדי. שלישיית "טטרן". צילום: יובל אראל

בימת הג'אם מארחת מדי לילה הופעות מרהיבות של אמני הפסטיבל כמו גם אמני ג'אז צעירים המופיעים עד השעות הקטנות של הלילה ויוצרים חוויה מיוחדת ומרגשת של ג'אז מרענן ואנרגטי. אל בימת הג'אם, המהווה במה פתוחה, מוזמנים כל אמני הפסטיבל, וגם השנה צפויים חלק מהאמנים לעלות לג'אם סשן לאחר המופעים שלהם במתחם הפסטיבל בנמל אילת. הכניסה לג'אם פתוחה לקהל הרחב.

גם בהיצע המופעים יש קריצה רבת משמעות לצעירים. "טטרן", שלישיית מוזיקאים צעירים, המגיעים מעולמות מוזיקלים שונים – רוק, אלקטרוניקה, ג'אז ואף קלאסי, מתחברים להרכב אחד של מוזיקה אינסטרומנטלית מקורית המהווה תמהיל עשיר ומגובש, עם השפעות של ג'אז מודרני, רוק, מוזיקה קלאסית, פולק, אוונגרד, אלקטרוניקה ואינדי. לאנשי הסצנה העצמאית בגוש דן ההרכב די מוכר, יש להם קהל נאמן המלווה אותם בהופעות ואפשר לאמר כי ההרכב נחשב כאחת הבטחות של הסצנה האלטרנטיבית בישראל.

חיבור מוזיקלי עם אחינועם ניני. ז'ואאו בוסקו. צילום: יח"צ

דמות נוספת מוכרת היא אסתר רדא, נסיכת הגרוב העולה, ששוברת שיאים, לאחר סבב שואו קייס בארצות הברית, מופע חותם בהשראת נינה סימון בפסטיבל ג'אז בתל אביב, חימום מתוכנן למופע של אלישייה קיז בנוקיה השבוע, השתתפות בפסטיבל גלסטונברי הנחשב באנגליה ואלבום בכורה מלא בדרך. היא תחתום את פסטיבל הג'אז באילת במופע שלאחר חצות.

אז עם ההרכב הזה בפסטיבל והשינויים ה"חברתיים", תתחילו לחשוב איך מגיעים לאילת בתאריכים 18 עד 21 באוגוסט. הנה הרשימה המלאה של המשתתפים השנה: ברנפורד מרסליס, חמישיית "אל פוסטר" עם וואלאס רוני, ז'ואאו בוסקו מארח את אחינועם ניני, Triveni II, ניקולאס פייטון, מכון תלוניוס מונק מארח את ג'יין מונהייט, שישיית תמי שפר, ג'ף באלארד Fairgrounds עם מיגל זנון וקווין הייס, אסתר רדא, שלישיית ג'רלד קלייטון, יותם זילברשטיין טריו אורגני, כריס דייב וה-rumhedz , אלברט בגר טריו, שלישיית מאט סקופילד ושלישיית "טטרן".

לאתר הפסטיבל ולרכישת כרטיסים: http://www.redseajazzeilat.com

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן