Skip to content

שירות חדש לאנשים עם מוגבלויות

בבית החולים בנהריה הותקנה מערכת קולית להכוונת אנשים עיוורים ובעלי קושי בראייה לאגפים השונים במרכז הרפואי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במרכז הרפואי לגליל המערבי נהריה הותקן לאחרונה ציוד תקשורת מהמתקדמים בארץ, שנועד לסייע לאנשים עם מוגבלויות – מערכת קולית להכוונת אנשים עיוורים ובעלי קושי בראייה. מדובר בחלק מהליך בו הנהלת המרכז הרפואי מבצעת הנגשת המרכז לאנשים עם מוגבלויות, הן כעזרה ושיפור השירות למטופלים ובני משפחותיהם והן, כנכונות ופתיחות לנושא הנגישות והשוויון לאנשים עם מוגבלויות. 

(צילום: רוני אלברט)
מערכת קולית להכוונה ונגישות (צילום: רוני אלברט)

המערכת שהותקנה הינה חדשנית ופותחה בארץ. היא משווקת בכל העולם ומטרתה מתן הכוונה לאדם בעל לקות ראייה לגבי מקום הימצאותו, השירותים הניתנים במקום וכו'. באמצעות הכוונה קולית יכול המטופל והמבקר לדעת לאיזה כיוון עליו לפנות לעומת כיוון הקול המושמע (הרמקול משמש נקודת עוגן להוראות). המערכת כוללת בסיסי רמקול המותקנים בסמוך לאגפים השונים במרכז הרפואי ושלט הפעלה המצוי בידי האדם עם לקות הראייה + יחידת פלאש לאגפים השונים. לחיצה – על הלחצן מפעילה את המקלט / הודעת מידע מושמעת למשתמש. חשוב לציין, כי המערכת עומדת בכל התקנים לטובת נגישות לאנשים עם מגבלת ראייה.

במקביל, הותקנו בכל מחלקות ויחידות המרכז הרפואי מערכת שמע שולחנית לאנשים עם לקות שמיעה, אשר נותנת מענה לאלו המשתמשים במכשירי שמיעה ואילו שאינם – משתמשים במכשירי שמיעה. המערכת הינה ניידת וקולטת באמצעות מיקרופון פנימי את דברי הפקיד ומשדרת אותם אל מכשיר השמיעה של הלקוח, למערכת עוצמת שידור חזקה לאות איכותי ביותר. והיא ניתנת לשליטה על ידי עוצמת השמע.

רותי יפרח, מנהלת אדמיניסטרטיבית במרכז הרפואי: "כמרכז רפואי המעניק לקהילה את הרפואה המתקדמת ביותר, החליטה הנהלת המרכז להנגיש את המקום לאנשים עם מוגבלויות. לצורך כך, יזמה ההנהלה תכנית מיפוי על פי נקודות ציון באגפים ובמחלקות. מטרתנו היא לעגן את האנשים עם מוגבלויות ולשמור על זכויותיהם להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים וכן, לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים. אמצעים אלה של הכוונה קולית, מאפשרים לאדם עם מוגבלות בראייה, לזהות כל אחד מהמקומות באגפים ובמחלקות במרכז הרפואי".

1 Comment

  1. אאאאאאאאא
    10 ביולי 2013 @ 17:56

    התמונה היא של מערכת השמע השולחנית לאנשים עם לקות בשמיעה , ולא כפי שמופיע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן