Skip to content

האח הגדול הצרפתי מרגל אחר האזרחים

השערורייה הבאה מבית היוצר האירופאי: העיתון הצרפתי לה מונד חושף היום, בתחקיר מיוחד, את שיטות האח הגדול הצרפתי: זה שיודע הכל על כולם כשלמעשה כל פעילותו עלומה ובעצם, רשמית, אינה קיימת כלל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארצות הברית לא לבד. תחקיר המתפרסם היום בהבלטה באתר העיתון הצרפתי לה-מונד מגלה כי הנוהג האמריקני אינו זר למדינות מערביות אחרות, כמו צרפת, וכי אותן שיטות מעקב שנחשפו על ידי מבקש המקלט המדיני אדוארד סנודון האמריקני, נקוטות בידי המשטר הצרפתי שבמרתפיו שמורים מיליארדי מיליארדים של פרטים על כל פיפס של אזרחים ואנשים השוהים בצרפת.

תצלום מפת הריגול התקשורתי מתוך לה מונד

  העיתון הצרפתי קובע כי במדינה המצקצקת בלשון כל אימת שהיא מזהה פגיעה בזכויות אדם על הגלובוס,  מתקיים מעקב אינטנסיבי אחר אנשים. כל הסבך האלקטרוני המסועף של התקשורת בצרפת נופל קרבן לריגול. תקשורת לווינים, תחנות שידור ותקשורת נייחת באמצעות כבלים תת ימיים, משרתים את "האח הגדול" הצרפתי שאינו מהסס לעבור על החוק כדי לדעת ה-כ-ל. המידע נשאב ומלוקט בקפדנות מטלפונים ניידים ומחשבים וגם מטלפונים נייחים וכל אמצעי אחר להעברת תמסורת.

תכופות, קובעים כתבי לה-מונד, ז'ק פולורו ופראנק ז'והאנס, מדיניות הסוד וההסתרה הפכה לנורמה הרווחת: האח הגדול הצרפתי הזה הוא סמוי וחמקמק וכך הוא  בורח מכל פיקוח ושליטה, קובעים השניים.

מה שמחפשים שירותי המודיעין, על פי תחקיר זה, אינו תוכן המסרים המועברים בין אנשים או קבוצות, אלא תכולתם: כלומר, השירותים החשאיים מבקשים לדעת מי מדבר עם מי, כדי לבדוק מי יוצר קשר עם מטרות המוגדרות כ"תאים". הם אוספים גם פרטים של מיליוני מנויים של הטלפון כולל מיילים, מסרונים ופקסים, וכל הפעילות האינטרנטית העוברת באמצעות גוגל, פייסבוק, אפל, מיקרוסופט ואחרים "כחלק ממאבק בטרור". אלא שבאותה הזדמנות איסוף מידע מסיבי זה מתיר למעשה לרגל אחרי כל מאן דהוא, בכל עת.

שירותי המודיעין, על פי לה מונד, אף אוספים מיליארדים רבים של עובדות המקובצות בדחיסה לקבצים המאוחסנים במרתף תת קרקעי של בנין שירותי המודיעין בפריז. לפי לה מונד, לשירותי מודיעין אחרים יש גישה למאגר מידע ענקי זה ולעתים אף המשטרה עושה בהם שימוש בבתי משפט תחת הכותרת "מקורות מידע אנונימיים".

כל הפעילות הזו של השירותים החשאיים מנוגדת לחוק ורשמית, כל מאגרי המידע האימתניים הללו כלל אינם קיימים כלל וכלל.

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן