Skip to content

ה"לא נחמדים" הפגינו גם הלילה מול בית שר האוצר

חמש מאות מפגינים עם מגפונים, משרוקיות, שלטים וגם רכב של חב"ד התאספו מול בית שר האוצר ודרשו ממנו ומראש הממשלה ללמוד ממורסי וללכת הביתה. הפעם הצטרפה גם דפני ליף למפגינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כחמש מאות איש הפגינו הלילה (חמישי) מול ביתו שר האוצר יאיר לפיד. המפגינים, חמושים במגפונים ומשרוקיות, התכנסו במרכז שוסטר ברמת אביב ג' ומשם צעדו לעבר ביתו של לפיד. הם התכנסו בחורשה קטנה מאחורי ביתו ומשם נשאו דברים. למרות הרעש העצום שהקימו, המשטרה לא התערבה.

את צעדת המחאה עד לביתו של לפיד הובילו משה כהן מקבוצת ה"לא נחמדים" ודפני ליף, ממובילות מחאת קיץ ב-2011. המפגינים מקבוצת "המעברה" הירושלמית וה"לא נחמדים" נשאו שלטים בהם נכתב: "ביבי+ לפיד = מורסי",  "ביבי לך הביתה", "קול קורא מהשכונות – לפרק את הגטאות".

המפגינים לא שכחו את פרשת השוטר סהר באצ'י, שלטענת שתי פעילות מחאה, הטריד אותן בשבוע שעבר. הם נשאו שלטים עליהם נכתב: "לא באתי לכאן בשביל הבולבולים הקטנים שלכם – באתי לעשות מהפיכה".

דפני ליף ומשה כהן מובילים את ההפגנה (צילום: ציפי מנשה)
דפני ליף ומשה כהן מובילים את ההפגנה (צילום: ציפי מנשה)
(צילום: נירה ידין)
הפעם המשטרה שמרה על איפוק (צילום: נירה ידין)
(צילום: ציפי מנשה)
"לא באנו בשביל הבולבולים" (צילום: ציפי מנשה)
שוטרים מתכוננים לחסימת הכביש ע"י המפגינים (צילום: נירה ידין)
שוטרים מתכוננים לחסימת הכביש ע"י המפגינים (צילום: נירה ידין)
(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)

בשלב מסוים הצטרפה ניידת של חב"ד לקהל המפגינים. החב"דניקים פתחו את הרמקולים על גב הניידת למוסיקה אופיינית וקהל המפגינים החל לרקוד איתם ברחוב. "כדאי שראש הממשלה ושר האוצר ילמדו ממורסי ויילכו  הביתה", אמר משה כהן.

ולא שוכחים לו את מחירי האלכוהול (צילום: נירה ידין)
ולא שוכחים לו את מחירי האלכוהול (צילום: נירה ידין)
לפיד מגיע לביתו (צילום: ציפי מנשה)
לפיד מגיע לביתו (צילום: ציפי מנשה)

לאחר חצות הגיע שר האוצר יאיר לפיד לביתו והמפגינים קפצו על מכוניתו. המשטרה התערבה, הרחיקה את המפגינים ואיפשרה לו להיכנס לביתו. הפעם היו נוכחים במקום עשרות קציני משטרה והשוטרים שמרו על איפוק. עצורי ההפגנה של יום חמישי שעבר לא נראו בקרב קהל המפגינים כי משטרת ישראל שיחררה אותם ממעצר לאחר שהתחייבו לא להגיע לסביבת מגוריו של בית שר האוצר השבוע.

(צילום: ציפי מנשה)
ניידת חב"ד מצטרפת למפגינים (צילום: ציפי מנשה)

1 Comment

  1. חיים
    6 ביולי 2013 @ 19:34

    המחאה חשובה .אבל גם צימצום הגרעון הגדול חשוב ,אז אם הממלשה הנבחרת תוחלף לפי דרישות המפגינים ,אז תבוא ישועה לישראל ,והאם מנהיגי מפלגות אחרות שיחליפו את נתניהו ולפיד יוכלו לצמצם את הגרעון בלי שיבצעו קיצוצים בתקציב .על הציבור לגלות גם אחריות ולחסוך ,ועם הערק עולה אז להפסיק לשתות ערק ,ובכך לגרום ליצרני ומשווקי הערק להוזיל מחירים ואם הדלק עולה אז יש להימנע מנסיעות מיותרות להשתמש בתחבורה ציבורית ועם ישנם מוצרי מזון יקרים .אז עדיף לחפש מוצרי מזון זולים יותר ואותם לקנות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן