Skip to content

האם מתגשם החזון? נתניהו מבטיח: רכבת לאילת

נתניהו: משך הנסיעה ממרכז הארץ יהיה כשעתיים. בנוסף, יהיה כאן קו להעברת סחורות מאסיה לאירופה. זה יוצר אינטרס גדול מאוד של המעצמות העולות, סין והודו, וגם אחרות, במדינת ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נתניהו: משך הנסיעה ממרכז הארץ יהיה כשעתיים. בנוסף, יהיה כאן קו להעברת סחורות מאסיה לאירופה. זה יוצר אינטרס גדול מאוד של המעצמות העולות, סין והודו, וגם אחרות, במדינת ישראל

צבי זינגר

האם תוקם סוף סוף רכבת לאילת? אחרי כל התוכניות והדיבורים, שנשמעו במשך שנים על הקמת רכבת לאילת, הבטיח היום ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה: רכבת לאילת קום תקום.

"הרכבת הזאת", אמר נתניהו, בפתח דיון על הקמת הרכבת לאילת, "תהיה רכבת נוסעים. משך הנסיעה יהיה כשעתיים. בנוסף לזה יהיה כאן קו להעברת סחורות מאסיה לאירופה. הדבר הזה יוצר אינטרס גדול מאוד של המעצמות העולות, סין והודו, וגם אחרות, במדינת ישראל. יש חשיבות אסטרטגית, גם לאומית וגם בינלאומית, להקמת הקו הזה."

נתניהו אמר עוד בפתח הדיון, כי תידרש ישיבה נוספת לממשלה, כדי להשלים את הדיון בהקמת הקו לאילת. "השינוי הזה הוא בעצם מימוש חזון של חיבור הארץ במקביל לפיתוח תשתיות לתחבורה לצפון – מקרית שמונה ועד אילת, בכבישים ללא רמזורים וחיבור מסילתי, רכבת של מדינת ישראל בתוך עצמה וגם כנקודת חיבור בין יבשות", אמר ראש הממשלה. "אני חושב שזאת בשורה גדולה מאוד, היא תשפיע על מדינת ישראל בחמישים השנים הבאות בצורה דרמטית. זו עוד אחת מההחלטות שהצהירו עליהן, מדברים עליהן שנים, אבל כמו גדר הגבול, כמו חוק חינוך חינם מגיל שלוש – אנחנו לא רק מצהירים, אנחנו פשוט עושים אותן. הדבר הזה ידרוש גם טיפול תקציבי, אנחנו ניתן את דעתנו על כך שהדבר הזה ייעשה, הכוונה כאן היא לעשות".

1 Comment

  1. Tuco
    30 בינואר 2012 @ 1:50

    חבורת עלובי הנפש האלה לא מסוגלים להרים רכבת מרעננה לתל אביב, עאלק רכבת לאילת.
    עדיף כבר שהטורקים יכבשו את הארץ שוב, הם האחרונים שהצליחו להרים כאן רכבת נורמאלית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן