Skip to content

לפיד חתם על צווים להעלאת קצבאות ניצולי שואה

הניצולים יקבלו את הקצבה המעודכנת כבר מהתשלום הקרוב. ועדת הכספים אישרה הבוקר את הצווים. עלות העדכון היא 50 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השר לפיד (צילום: דן בר-דוב)
מחויב לרווחתם. השר לפיד (צילום: דן בר-דוב)

שר האוצר, יאיר לפיד, חתם על צווים להעלאת הקצבאות המשולמות לניצולי שואה. ועדת הכספים אישרה הבוקר את הצווים, כך שהניצולים יקבלו את הקצבה המעודכנת כבר מהתשלום הקרוב. עלות העדכון היא 50 מיליון שקלים.

מדובר בעדכון שנתי לקצבאות שהרשות לזכויות ניצולי השואה מבצעת מידי תקופה. סוגי התגמול שיעודכנו:
• התגמול הבסיסי המשולם לכל ניצולי השואה.
• תגמולים לקצבאות מיוחדות הכוללות רובד סוציאלי.
• תגמולים שמקבלים בני זוג לאחר פטירתו של הניצול.

שר האוצר, יאיר לפיד: "הגדלת הקצבה המשולמת לניצולי השואה מדגישה את מחויבותנו לרווחתם. נמשיך לפעול למען ניצולי השואה".

מנהלת הרשות לזכויות ניצולי השואה, עפרה רוס: "אני מודה לשר האוצר ולוועדת הכספים על אישור מהיר של הצווים. מדובר בעדכון שמיטיב עם עשרות אלפי ניצולי שואה שבהם אנו מטפלים".

סיוע משפטי

בתחילת יוני השנה אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק ממשלתית שמטרתה לסייע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם באמצעות מתן סיוע משפטי, ללא מבחן כלכלי. המתווה שאושר ע"י ועדת השרים לחקיקה מציע סיוע משפטי בשני מישורים:

* ייעוץ משפטי ראשוני וסיוע בהכנת הבקשה לקבלת התגמול באמצעות עורכי דין חיצוניים במסגרת מנגנון של מיקור חוץ. הייעוץ לפונה יכלול את בדיקת הסיכוי המשפטי, מתן הכוונה מקצועית בעניין זכויותיו כניצול שואה לקבלת קצבה, תגמול חד פעמי או הטבות הניתנים בשל רדיפות הנאצים ועוזריהם;

* ניצולי שואה שיקבלו החלטת דחייה – חלקית או מלאה – לבקשותיהם יהיו זכאים לפנות ללשכה לסיוע משפטי לשם קבלת ייצוג בהליכים הבאים. זאת, בכפוף להערכת הסיכוי המשפטי. המדובר על הגשת ערר על החלטת הרשות לזכויות ניצולי שואה; הגשת ערעור בבית המשפט המחוזי ובמקרה צורך – אף הגשת בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון או עתירה לבג"ץ. הייצוג בהליכים אלו יכלול עריכת מסמכים משפטיים, ייצוג לפני ערכאות משפטיות ותשלום ההוצאות הכרוכות במתן השירות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן