Skip to content

למרות החקיקה, אין אכיפה בעבירות זנות

בדיון על מדיניות האכיפה נגד עבירות הנלוות לזנות, טוען יו"ר הוועדה למאבק בסחר בנשים ובזנות, ח"כ דוד צור: "זנות היא עושק נשים וחייבים להילחם בה. זה עניין של החלטה. לא מקובל עלי שרשות המסים החליטה לא להתעסק בזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אף שהחקיקה מאפשרת מאבק בזנות, מדיניות האכיפה היא כזו שלמעשה אין היום מאבק בתופעה", אמר יו"ר הוועדה למאבק בסחר בנשים ובזנות, ח"כ דוד צור, בדיון על מדיניות האכיפה נגד עבירות הנלוות לזנות, "החל מרשות המסים, שמצפה שיביאו את המידע לפתחה, אף שמדובר כאן בהון שחור עצום שמתגלגל בלא מפריע, דרך המשטרה והפרקליטות שמטילות אחריות זו על זו במקום לשבת יחד ולבדוק אם ההנחיות מ-2006 עדיין מתאימות היום.

"עובדה היא שכשהחליטו להיאבק בסחר בנשים התוצאות טובות מאוד. מכיוון שהסחר הצטמצם למקרים ספורים, הגיע הזמן להטות את הכף ולהחליט על מדיניות אכיפה חדשה שתצמצם גם את הזנות, שבלא הצדקה נחשבה עד כה לפחותת ערך. אנו כמחוקק רוצים שהמגמה תשתנה".

(צילום אילוסטרציה)
(צילום אילוסטרציה)

תרצה גורטלר, מנהלת פיקוח ובקרה בנציבות מס הכנסה: "אנו גוף אכיפה אזרחי. אנו זקוקים למידע. אחרי שיש לנו מידע אנו צריכים לדעת את זהות החייב, אומדנים ומדידה בני גבייה. זה עולם אוטופי. אם יהיה לנו כל המידע הזה, נוכל להביא למדינה נתונים מדהימים".

עו"ד ד"ר מרב שמואלי, מתאמת המאבק בסחר בבני אדם ממשרד המשפטים: "העונש על צריכת שירותי מין מקטין עומד היום על שלוש שנים בלבד. העונש על אונס קטינה חמור בהרבה. נוצר מצב אבסורדי לפיו, אם האנס יזרוק על קורבנו שטר כסף, עונשו ירד לשלוש שנים".

פקד דודי דקל, ימ"ר תל אביב: "ב-2012 הוצאנו רק שלושה צווי סגירה מינהליים למקומות שעוסקים בזנות. נתקלנו בקושי בגלל חוק הגבלת השימוש. הם מגישים ערר לבית המשפט והבקשות שלנו נדחות. השופט בהחלטתו ציטט את הנחיות הפרקליטות, לפיהן המקום לא מהווה מטרד כי הוא ממוקם באזור תעשייה".

עו"ד דליה אברמוף, פרקליטות מחוז תל אביב: "המשטרה צריכה להגיע לבית המשפט בזמן ולא אחרי חודשיים. ההנחיות שלנו הן לאור דרישת המשטרה. אנו נכונים לבחון את התאמת ההנחיות לבקשות החדשות של המשטרה, אם הן יובאו בפנינו".

רב פקד רובי קיים, קצין חוקרים ארצי: "ברוב בתי הבושת, מי שלוקח על עצמו את האחריות זו 'קופה' – כל החשבונות ושכר הדירה רשומים על שם אישה, שכביכול מנהלת את המקום בעצמה. זו בעיה. אנו לא רוצים להגיש נגדה כתב אישום בהנחה שהיא קורבן. צריך לחשוב איך תוקפים את הנושא".

יו"ר הוועדה, ח"כ דוד צור, סיכם את הדיון: "זנות היא עושק נשים וחייבים להילחם בה. זה עניין של החלטה. לא מקובל עלי שרשות המסים החליטה לא להתעסק בזה. יש שם הרבה כסף. המשטרה והפרקליטות חייבות להגדיר כיעד חתירה להגשת כתבי אישום. הוועדה דורשת לקבל עד אוקטובר דיווח על גיבוש מדיניות אכיפה, מדיניות שתתוקף גם מול פרקליט המדינה ומול שרת המשפטים. הוועדה דורשת מהפרקליטות להמציא לדיון הבא פילוח נתוני אכיפה יותר מדויק כדי שאפשר יהיה ללמוד ממנו ולהפיק לקחים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן