Skip to content

תוספת שעות לימוד לתלמידים בחינוך המיוחד

משרד החינוך החליט על הארכת יום הלימודים עבור תלמידים בחינוך המיוחד הסובלים משיתוק מוחין, נכויות קשות ופיגור קל. בסך הכול מדובר בתוספת של חמש שעות שבועיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד החינוך הודיע כי בשנת הלימודים הקרובה, תשע"ד, יוארך יום הלימודים של תלמידי החינוך המיוחד, ובהם: משותקי מוחין, בעלי נכויות פיסיות קשות רב בעייתיות, וכן בעלי הפיגור הקל. מדובר בכ-1,620 תלמידים עם שיתוק מוחין ונכויות פיזיות קשות וכן ב-2,633 תלמידים עם פיגור קל. החלטת משרד החינוך מתייחסת לתלמידים הלומדים במוסדות החינוך המיוחד, וכן לאלה הלומדים בכיתות של חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים.

יום הלימודים של התלמידים הסובלים משיתוק מוחין ומנכויות קשות  יוארך בשעה אחת, מהשעה 14:30 לשעה 15:30. כלומר בשבוע לימודים מדובר בתוספת של 5 שעות. יום הלימודים של תלמידים הסובלים מפיגור קל יוארך יסתיים בשעה 14:30 במקום בשעה 13:30 כיום. גם כאן משמעות הדבר, תוספת של שעה יומית ותוספת של עוד 5 שעות שבועיות.

השר פירון על ההחלטה: "מדובר במהלך משמעותי, צודק וראוי, אשר יעניק לילד תוספת מצטברת של שעות לימוד, שתתרומנה לעולמו האישי, ובנוסף תסייענה רבות להוריו בניהול המסגרת האישית שלהם, ובכלל זה בשינוי היקף העבודה. כמו כן, יתרום המהלך להקלה בהוצאות הטיפול בילד".

עוד שעה ביום בבית הספר (צילום אילוסטרציה: שרית פרקול)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן