Skip to content

מספר המבקרים גדול ממספר התיירים בישראל

בשישה חודשים ראשונים של השנה נכנסו לישראל 1.7 מיליון מבקרים, שזו עלייה של 1.4% לעומת כניסה של 1.427 מיליון תיירים, שזו ירידה של 1.2%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במחצית הראשונה של 2013 נרשמו 1.7 מיליון כניסות מבקרים לישראל, שזו עלייה של 1.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לעומת זאת באותה התקופה נכנסו לארץ כ-1.427 מיליון תיירים, שזו ירידה של 1.2% לעומת כ-1.444 מיליון תיירים שנכנסו באותה התקופה ב-2013.

בחודש יוני השנה היו 295 אלף כניסות מבקרים לישראל; 241 אלף כניסות תיירים, מתוכם 210 אלף כניסות תיירים בדרך האוויר ו-31 אלף כניסות תיירים בדרך היבשה; 54 אלף כניסות של מבקרי יום, שמתוכם היו 16 אלף כניסות של נוסעים בשיוט. מתוך 37 אלף הכניסות של מבקרי היום דרך האוויר והיבשה בחודש יוני 2013 58% היו דרך נתב"ג ו-37% כניסות דרך אילת (טאבה).

הגדרות

• "מבקר" –תייר ומבקר יום.
• "תייר"- מבקר השוהה בישראל ויוצא ממנה בתאריך שונה מתאריך הכניסה (לא באותו היום).
• "מבקר יום" – מבקר הנכנס ויוצא מישראל באותו תאריך (אותו יום) בקבוצה זו כלולים גם הנוסעים בשיוט.
• "נוסע בשיוט" – תייר בשייט חופים הנכנס לישראל ליום או יומיים וחוזר לאוניה ללינה.

מגמה ועונתיות

מניתוח נתוני המגמה מתברר, כי בשלושת החודשים אפריל-יוני נרשמה עלייה של 29% בחישוב שנתי כולל של כניסות תיירים וזאת בהמשך לעלייה של 6% בחישוב שנתי, שנרשמה בחודשים ינואר-מרס 2013. בכניסות בדרך האוויר נרשמה עלייה של 24% בחישוב שנתי, זאת בהמשך לעלייה של 2% שנרשמה בחודשים דצמבר ינואר-מרס 2013.

מן הראוי לציין, כי נתוני כניסות תיירים לישראל מושפעים משינויים עונתיים, ועל כן יש לנתחם על סמך הנתונים מנוכי העונתיות והמגמה. עם זאת יודגש, כי בשל שיטת החישוב הנהוגה בלמ"ס, המגמה של החודשים האחרונים עשויה להשתנות עם קבלת נתונים חדשים או עדכון נתונים מחודשים קודמים.

מניתוח הנתונים מנוכי העונתיות של כניסות תיירים, מתברר, כי בשלושת החודשים אפריל -יוני נרשמו 255 אלף כניסות תיירים בממוצע לחודש, שזה 3.1 מיליון ברמה שנתית, זאת לעומת 219 אלף כניסות בחודשים ינואר-מרס 2013, שזה 2.6 מיליון ברמה שנתית.

מניתוח המגמה של כניסות תיירים מתברר, כי בשלושת החודשים אפריל – יוני 2013 נרשמה עלייה של 29% בחישוב שנתי, שזה 2.2% עלייה בממוצע לחודש, זאת בהמשך לעלייה של 6% בחישוב שנתי שנרשמה בחודשים ינואר-מרס 2013, שזה 0.5% עלייה בממוצע לחודש.

ירידה מתמשכת בהכנסות מתיירות

הירידה החצי שנתית של 1.2% בכניסת תיירים לארץ, כולל הניתוח הסטטיסטי של מגמת העלייה בכניסות תיירים שנתית של 0.5% בממוצע לחודש, לעומת עלייה של 1.4% בכניסות מבקרים, מגלה יותר מכל את הבעייתיות התיירותית של ישראל – של התגברות תיירות היום והשיוט על חשבון התיירות הרגילה, שבה תאריך הכניסה לארץ שונה מתאריך היציאה. המשמעות היא שפחות הכנסות מתקבלות מהנכנסים לארץ, היות ואין דין מבקר יום, או בשיוט, כמו מבקר השוהה בארץ כמה ימים.

עם מוסיפים לירידה בהכנסות מתיירות גם את הגירעון התיירותי המתמשך בין מספר התיירים הנכנסים לבין מספר הישראלים היוצאים לחו"ל, כפי שרואים בהמשך, מבינים כי יש עוד הרבה מה לעשות כדי שישראל תהיה מדינה תיירות מרוויחה. הרבה תקוות תולים עתה ברפורמת השמים הפתוחים. נקווה שגם תקוות אלה לא התבדו.

יציאות ישראלים לחו"ל

במחצית הראשונה של השנה נרשמו כ 2 מיליון יציאות לחו"ל, כולל כ-4% של אזרחים ישראלי המתגוררים בחו"ל ומגיעים לביקורי מולדת, שזו עלייה של 9% לעומת אותה תקופה אשתקד.
בדרך האוויר נרשמו 1.7 מיליון יציאות לחו"ל, עלייה של 9% לעומת אותה תקופה ב 2012.

בחודש יוני השנה נרשמו 443 אלף יציאות לחו"ל, מתוכן 394 אלף יציאות היו דרך האוויר, 38 אלף דרך היבשה ו-11 אלף יציאות היו דרך הים. בחודש יוני השנה יצאו לחו"ל 406 אלף ישראלים 385 אלף מהיוצאים לחו"ל יצאו פעם אחת בלבד במשך חודש יוני והשאר, כ-21 אלף, יצאו לחו"ל בחודש זה פעמיים או יותר. כ-74% מהיוצאים פעמיים או יותר היו גברים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן