Skip to content

הסדר טיעון עם דן כהן: יודה וירצה שש שנות מאסר

השופט לשעבר, שנמלט לפרו והוסגר, יודה בכתב אישום מתוקן וושני הצדדים יבקשו מאסר על פי המוסכם בעסקת הטיעון. משנות המאסר תופחת תקופת מאסרו בארץ ובחו"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז תל אביב הגיעה השבוע להסדר טיעון עם השופט לעבר, דן  כהן, שהוסגר לישראל אחרי שבע שנים בהן הסתתר בפרו בחודש מרץ השנה. למגפון נודע כי השופט יודה בכתב אישום מתוקן ושני הצדדים יעתרו למאסר בן שש שנים, מהן תנוכה תקופת מעצרו בחו"ל ובארץ.

השופט לשעבר דן כהן לפני הסגרתו מפרו
השופט לשעבר דן כהן לפני הסגרתו מפרו

כהן, שהודה עתה בעבירות שוחד והפרת אמונים, נמלט לפרו בשנת 2005 לאחר שנחקר פעמיים באזהרה בנוגע לעבירות אותן ביצע בעת ששימש כדירקטור בחברת החשמל. בכתב האישום שהוגש נגדו בשנת 2009, יוחסה לו גם מעורבות בפעילות עסקית עבריינית עם חברות נוספות. הוא הואשם בין היתר גם בקבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור.

כהן היה בעבר השופט המחוזי הצעיר ביותר בתולדות המדינה, ונחשב לכוכב עולה בעת שהתמנה לבית המשפט בבאר שבע ב-1978. הוא התפטר לאחר שנשפט בבית דין משמעתי.

כהן הואשם בכך שקיבל שוחד של עשרות מיליוני שקלים מחברת "סימנס" תמורת קידום עסקה לרכישת טורבינות גז על ידי חברת החשמל. מאז ברח הוא הוכרז כעבריין נמלט ושהה בפרו שאין לה הסכמי הסגרה עם ישראל. קשריו עם הנשיא  הפרואני הקודם מנעו את הסגרתו למרות שהוכרז עבריין נמלט. מהפך השלטוני בפרו ועלייתו של נשיא חדש הובילו להסגרתו.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן