Skip to content

נאס"א: משימת "מאדים 2020" – צעד משמעותי בחיפוש סימני חיים

סוכנות החלל האמריקנית פרסמה אתמול את הצעתה לדור החדש של רובוטים למחקר המאדים. על הפרק: פיתוח חדשני לאיסוף דגימות אבן והבאתן למחקר בכדור הארץ בשלמותן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עוצמה משודרגת. הדמיה של הצעה לסייר רובוטי למאדים ב-2020 (מקור: ויקימדיה).

הסייר הרובוטי החדש של נאס"א למאדים ישוגר בשנת 2020 ויחקור את פני השטח של הכוכב המסקרן בחיפוש אחר סימני חיים, באופן יעיל ומפורט יותר מאי פעם. על כך הודיעה אתמול סוכנות החלל האמריקנית.

הצוות המדעי של נאס"א פרסם אתמול מסמך בן 154 עמודים ובו פירוט של מרכיבי המשימה החדשה למאדים. המסמך, תוצאה של חמישה חודשי עבודה, מספר כי במהלך המשימה יסתייע הסייר לראשונה באנליזה מיקרוסקופית, יאסוף את דגימות האבן הראשונות לקראת הבאתן האפשרית לבדיקה בכדור הארץ ויבחן דרכים לשימוש במשאבי הטבע של המאדים לצורך סיוע לנסיעת בני אדם אליו בעתיד.

משימת "מאדים 2020" תתבסס על העבודה שמבצע בימים אלה הסייר הרובוטי "קיוריוסיטי", המשוטט במרחבי המאדים מאז אוגוסט 2012 והעביר עד כה כמה וכמה הוכחות לכך שחלק מהאזורים בהם עבר הם בעלי פוטנציאל להתיישבות אנושית. "זהו צעד משמעותי קדימה בחיפוש אחר סימני חיים", אמר על כך ג'ים גרין, מנהל החטיבה למדע כוכבי במטה נאס"א.

פיתוח חדש. כלי לאיסוף דגימות אבן ולהבאתן בשלמותן לכדור הארץ (מקור: ויקימדיה).

הצעד הבא שתבצע נאס"א הוא ניתוח ההמלצות שפורסמו ופרסום קו קורא להצעת מכשירים מדעיים שיכללו מתקנים לקליטת תמונות ברזולוציה גבוהה יותר, הערכות מינרלוגיות וכלים לבדיקות כימיות ולבדיקת פחמן אורגני שניתן יהיה לסרוק בעזרתם חתימות ביולוגיות על גבי המאדים.

"צירוף כל המכשירים הללו יהיה בעל עוצמה גדולה במיוחד", אמר על כך ג'ק מוסטארד, פרופסור לגיאולוגיה מאוניברסיטת בראון ברוד איילנד. הסייר יאסוף 31 דגימות שאותן ניתן יהיה להביא לכדור הארץ והן תייצגנה "מורשת להבנת התפתחות האפשרות להתיישב על הכוכב", אמר לכתבים. ואילו ג'ון גראנספלד, בכיר נוסף בנאס"א, הוסיף כי המשימה תקדם את נאס"א צעד נוסף לקראת "החיפוש אחד תשובות לשאלות הגדולות", שאותן יש לפתור טרם שיגור אדם למאדים, הצפוי להתרחש בשנות השלושים של המאה הנוכחית.

סוכנות החלל האמריקנית לא פיתחה עדיין את הטכנולוגיה להבאת ממצאים לבדיקה ממאדים לכדור הארץ בלא שחלק מהם יאבדו.

המשימה הבאה של נאס"א במאדים צפויה להתחיל בנובמבר הקרוב, אז ישוגר אליה רכב החלל "מייבן", שינסה ללמוד כיצד נוצר הקשר בין מאדים לבין רוח השמש ומדוע איבד את האטמוספירה שלו. ב-2018 צפויה סוכנות החלל האירופית לשגר את כלי המחקר שלה למאדים, המכונה "אקסומארס".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן