Skip to content

שפיר הנדסה תסלול את החלק הצפוני של כביש 6

אורך הקטע החדש כ-20 ק"מ, והוא כולל כריית שלוש מנהרות – יקנעם, רכסים ואיבטין, ושדרוג והרחבה של כביש 70. לאחר השלמת הסגירה פיננסית תחל תקופת הזיכיון שתימשך 34 שנים. הזכיין מתחייב להקים את הכביש במשך 40 חודשים. עלות ההקמה יותר מ-2 מיליארד שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת שפיר הנדסה חוצה ישראל צפון נבחרה כמציע המועדף במכרז Build-Operate-Transfer -BOT למימון, תכנון, סלילה והפעלת הקטע הצפוני של כביש 6. קטעים שיעברו ממבואות יקנעם ועד מחלף סומך. כביש האגרה צפוי להיפתח לתנועה בשנת 2017. את הבחירה ביצעה ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה וחברת כביש חוצה ישראל, בראשות סגן בכיר לחשבת הכללית, רו"ח יריב נחמה.

מחלף סומך. לכאן אמור להגיע כביש 6
מחלף סומך. לכאן אמור להגיע כביש 6

אורך הקטע החדש כ-20 ק"מ, והוא כולל כריית שלוש מנהרות – יקנעם, רכסים ואיבטין, ושדרוג והרחבה של כביש 70. תקופת הזיכיון תחל לאחר שתשלים החברה מהלך של סגירה פיננסית, ותימשך 34 שנים. הזכיין מתחייב להקים את הכביש בזמן שלא יעלה על 40 חודשים. עלות ההקמה יותר מ-2 מיליארד שקל.

בסיום – מענק של 550 מיליון שקל

הקבוצות שהשתתפו במכרז, קבוצת "חוצה צפון" המשותפת לחברות שיכון ובינוי (50%) ואפריקה-ישראל (50%) ו"שפיר הנדסה חוצה ישראל צפון" של חברת שפיר הנדסה (100%), התמודדו על מספר פרמטרים של איכות, וכן על גובה המענק שתשלם המדינה לזכיין בעבור הקמת הכביש. חברת "שפיר הנדסה חוצה ישראל צפון" עתידה לקבל מהמדינה מענק בסכום של כ-550 מיליון שקל עם השלמת סלילת הכביש.

הנסיעה במנהרות תמורת אגרה

הנסיעה במנהרות החדשות בכביש תהיה מחויבת באגרה, אשר גובהה אושר בוועדת הכלכלה. האגרה תהיה נמוכה מהאגרה בקטעי הכביש הקיימים. גובה האגרה בשעות השפל יהיה נמוך מאשר בשעות השיא. הנסיעה בקטעים הקיימים והמשודרגים של כביש 70 לא תחויב באגרה.

הארכת כביש 6 צפונה היא חלק ממהפכה שמשרד התחבורה מוביל כיום לקירוב הפריפריה למרכז הארץ. "סלילת הקטע החדש תקצר את הדרך לגליל המערבי באופן ניכר, ותהווה נדבך חשוב לפיתוח התעסוקה וההתיישבות באזור הצפון", ציין שר התחבורה ישראל כץ והוסיף, כי משרד התחבורה מקדם בימים אלה גם את החלק הדרומי של הכביש בקטע שבין רהט ללהבים, באורך של כ- 20 קילומטר.

סגן החשבת הכללית במשרד האוצר ויו"ר ועדת המכרזים, רו"ח יריב נחמה, אמר כי: "עבודתה של ועדת המכרזים לקידום המכרז מבוססת על הידע המקצועי הקיים באגף החשב הכללי ועל שיתוף הפעולה עם משרד התחבורה והרשות הממונה – חברת כביש חוצה ישראל. ההישגים להם זכינו במסגרת המכרז מעידים על יעילות שיתוף הפעולה בין המגזר הציבורי למגזר הפרטי בהקמת פרויקטי תשתית מורכבים באמצעות מודל BOT".

מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל, ראובן לבאון, ציין כי חברת חוצה ישראל כבר החלה את ההכנות לקראת תחילת העבודות של הזכיין בקטע הצפוני של כביש 6, ובקטע הדרומי של הכביש, עבודות ההקמה והסלילה מתנהלות כיום בקצב מוגבר, מתוך מגמה לסיימן במהירות האפשרית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן