Skip to content

ריבלין יציע לצמצם את מספר הלוביסטים בוועדות ולאסור כליל על נוכחותם בהצבעות

"העמותה לדמוקרטיה מתקדמת" דורשת סילוקם המוחלט של הלוביסטים: "לא ננוח עד שנדע כי אחרון הלוביסטים בשכר יצא את הוועדה האחרונה ואת מסדרונות הכנסת, לבלי שוב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"העמותה לדמוקרטיה מתקדמת" דורשת סילוקם המוחלט של הלוביסטים: "לא ננוח עד שנדע כי אחרון הלוביסטים בשכר יצא את הוועדה האחרונה ואת מסדרונות הכנסת, לבלי שוב"

מאת צבי זינגר

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, יכנס השבוע את ראשי הוועדות בכנסת, כדי לדון עימם על אפשרות צמצום מספרם של הלוביסטים בוועדות הכנסת ואיסור מוחלט על נוכחותם בעת עריכתן של הצבעות בוועדות הכנסת.

בדיון שיתקיים מחרתיים יעלה יו"ר הכנסת את הצעתו ולאחר מכן, אם יקבל את אישור יושבי ראש הוועדות, יגובשו הנהלים על ידי צוות של  מנהלי ועדות הכנסת.

ועדת כנסת בעבודתה. (צילום: אתר הכנסת)

גורמים בלשכת ריבלין אמרון ל"מגפון", כי המצב שבו ישנם כמה נציגים, מכל אחת מחברות הלוביסטים, בדיוני וועדות הכנסת –  אינו יכול להימשך. לא פעם זה מגיע לאבסורד ובחדר הוועדה יש יותר לוביסטים מחברי כנסת. בהתייעצויות פנימיות התבטא יו"ר הכנסת, כי יש לצמצם את השפעת ההון על השלטון וגם את מראית העין של השפעת ההון על השלטון. בלשכת ריבלין מדגישים, כי גם טרכטנברג בדו"ח שלו קרא לצמצום השפעתם של הלוביסטים בכנסת.

ראשי "העמותה לדמוקרטיה מתקדמת" שיגרו אתמול מכתב ליו"ר הכנסת ובו תבעו ממנו לסלק את הלוביסטים, לא רק מישיבות הוועדות בכנסת, אלא גם ממסדרונותיה. "עם זאת אנו מודיעים, כי איננו מתכוונים לנוח עד שנדע כי אחרון הלוביסטים בשכר יצא את הוועדה האחרונה ואת מסדרונות הכנסת, לבלי שוב. אנו מתכוונים לעשות כל שנדרש על מנת להבטיח את הנושא", כך הודיעו ראשי העמותה שבי גטניו וראובן אברג'יל, שהיה מראשי "הפנתרים השחורים".

עם זאת, ראשי העמותה משבחים את ריבלין על העמדות האמיצות שנקט, לאורך כל השנים, בכל הנוגע לשמירה על ערכי הדמוקרטיה. "אנו יודעים כי פעמים רבות בעבר יצאת מול מי שניסה לפגוע במשטר הדמוקרטי, גם כאשר לבסוף ידעת כי תשלם על כך מחיר אישי כבד. אנו מכבדים ומעריכים אותך מאוד על כך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן