Skip to content

עו"ד ישראלי מואשם שהוציא במרמה מיליוני ש"ח מבנק מצרי שייצג

חמישה סעיפי אישום מפורטים מתארים כיצד הונה עורך דין אשרף ג'סאר, את מרשיו, בנקים בבעלות ממשלת מצרים. הפלת משטר מובארק הביאה לחשיפת הונאת ענק, שעורך הדין הוציא מהם במרמה 18 מיליון ש"ח. מכריו של ג'סאר הופתעו לגלות שענייניו של ג'סאר במצרים היו קשורים למקצועו ולא לעסקים, כפי שחשבו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה סעיפי אישום מפורטים מתארים כיצד הונה עורך דין אשרף ג'סאר, את מרשיו, בנקים בבעלות ממשלת מצרים. הפלת משטר מובארק הביאה לחשיפת הונאת ענק, שעורך הדין הוציא מהם במרמה 18 מיליון ש"ח. מכריו של ג'סאר הופתעו לגלות שענייניו של ג'סאר במצרים היו קשורים למקצועו ולא לעסקים, כפי שחשבו

 מאת אבירם זינו והילאל עאדל

פרקליטות מחוז חיפה, הגישה הבוקר (א) באמצעות עו"ד שגב אדלר, כתב אישום נגד עו"ד אשרף ג'סאר בן 38  תושב באקה אל גרבייה. כתב האישום מייחס לנאשם  חמישה אישומים, זאת בין היתר, בגין עבירות של גניבה בידי מורשה, זיוף ומרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. מעצרו הוארך עד השביעי בפברואר.

לוגו בנק "אל-עקארי אל-מצרי"
לוגו בנק "אל-עקארי אל-מצרי"

על פי כתב האישום, בשנת 2006  החל ג'סאר לייצג את בנק "אל-עקארי אל-מצרי אל-ערבי", שבבעלות ממשלת מצרים, בהליכים שונים כנגד חייבים של הבנק. בשנת 2007 פנו נציגי בנק אל-עקארי אל ג'סאר וביקשו את עזרתו המקצועית בבדיקת זכויותיו של הבנק במניות של חברת מלונות ארץ ישראל, שהוחזקו, לכאורה, על ידי הבנק.

הנאשם החליט להציג לבנק "אל-עקארי" מצג שווא ולפיו יגיש בשם הבנק תביעה כספית על סך 78,000,000 דולר. תוך שהוא משלשל לכיסו, על פי כתב האישום, את סכום האגרה לתביעה- כ- 8,000,000 שקלים. בפועל הגיש ג'סאר בקשה לפסק דין הצהרתי בלבד, ושילם אגרה בסך של 943 שקלים.

בכתב האישום נאמר כי ג'סאר זייף את הקבלה על מנת להציג מצג שווא לבנק לפיו הכסף שולם לבית המשפט כאגרת משפט. במהלך שנת 2008 פנה לבנק נוסף במצרים בשם בנק מצר, בהצעה כי ייצג את הבנק בהליכים למימוש זכויות הבנק בדרך דומה, כשהפעם הציג תביעה על סך של 406,000,000 שקלים  וקיבל לידו המחאה בנקאית בסכום של כ- 10 מיליון שקלים – אגרת התביעה.

הפרשה נחשפה על ידי יו"ר הבנק המצרי "אל-עקארי", מוחמד מחמוד אל-אטרבי, שנכנס לתפקיד אחרי נפילת משטר מובארק, כשהחליף את קודמו בתפקיד והחל בביצוע רה-ארגון מקיף בבנק. במהלך הבדיקות שביצע בבנק, התגלתה המעילה הגדולה בשווי 25 מיליון לירות מצריות. לעיתון המצרי אל-ופד אמר אל-אטרבי בעניין זה: "איני יודע איך קודמי בתפקיד ושאר חברי ההנהלה בבנק לא הבחינו במעילה שהיתה די גלויה. לא היינו צריכים זמן רב ומשאבים רבים על מנת לגלות אותה, והדבר מעיד כאלף עדים עד כמה הריקבון בבנק היה גדול".

אשרף ג'סאר הוא דמות מוכרת במגזר הערבי בישראל ונחשב אחד מעורכי הדין המובילים במגזר בשנים האחרונות. תחומי  המשפט שבהם עסק רבים. בבעלותו, משרד מפואר בבאקה אל-גרבייה שבמשולש והוא מתגורר בג'ת. הוא לא הפגין סימני עושר ונהג במכונית רגילה אך הבית המפואר שבנה בכפר ג'ת יכול היה לספק עדות אילמת לעושרו של ג'סאר, שאותו הסביר למקורביו כרווח מעסקיו במצרים.

חבר קרוב מאוד של ג'סאר הגיב היום לאישומים ואמר: "זהו סיפור גדול שאני, האזרח הקטן, לא יכול לעכל! ידעתי, כמו רבים, שהוא בעל עסקים במצרים וידענו שהוא מרוויח כסף רב כתוצאה מכך, אך בשום פנים לא ידענו שהוא מתעסק בסוגיות משפטיות במיליוני שקלים ועוד מול גופים גדולים כמו הבנק המצרי. קשה לתפוס את גודל הסיפור כי אני ואחרים לא מבינים בסוגיות המשפטיות הללו. אנו כפר קטן וכולם מדברים על הנושא הזה". בני משפחתו של עו"ד ג'סאר, סיפר החבר, "מסוגרים בבית שלהם ואינם יוצאים מאז התפוצצות הפרשה. מבחינת עתידו, ברור לגמרי שהוא פעל כלא כשורה כי בלתי אפשרי לחשוב ולהאמין שכל זה שקר".

בבאקה ובג'ת היו גם מי שלא הופתעו ממעצרו. לא פעם נפוצו שמועות סביב עו"ד ג'סאר, ואלה קיבלו חיזוק לפני כארבע שנים, עת נורו יריות לעבר משרדו בבאקה. בין השמועות שהסתובבו היו גם כאלה שדיברו על פעילות עסקית שהוא מנהל במצרים. רק מעטים ידעו שפעילות זו שייכת לתחום המשפטי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן