Skip to content

שר הביטחון שוקל לא לגייס אלפי חרדים שקיבלו צווי גיוס

הערב הגישה המדינה הודעת עדכון לבית המשפט העליון הנוגעת לעתירות אותן הגישו עמותות הקוראות לשוויון בנטל. שר הביטחון הודיע כי הוא שוקל לא לגייס אלפי חרדים, שבעקבות ביטול חוק טל קיבלו בימים אלו צווי גיוס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) עדכון מטעם המדינה בנוגע לעתירות לבג"ץ העוסקות בגיוס חרדים שהגישו הפורום לשיווין בנטל, התנועה לאיכות השלטון, תנועת חדו"ש ואחרים, נגד שר הביטחון, ראש הממשלה, צה"ל והכנסת. מההודעה שהוגשה היום לבית המשפט עולה בבירור,  כי שר הביטחון, משה יעלון, שוקל בחיוב לבטל את הצווים שהוגשו לתלמידי הישיבות שאמורים להתגייס בקרוב.

בהודעת הפרקליטות נאמר, כי גם אם הממשלה לא תספיק להעביר את חוק הגיוס, אותו אישרה הממשלה ביום ראשון השבוע, עד לסיום מושב הכנסת הנוכחית באוגוסט הקרוב, שוקל השר ומשרדו את האפשרות לדחיית גיוס של אלפי החרדים.

משה יעלון (צילום: דן בר דוב)
הסדרים חלופיים. יעלון (צילום: דן בר דוב)

בהתאם למתווה הגיוס, שבוצע לאחר ביטול חוק טל, הוצאו אלפי צווים הקוראים לתלמידי הישיבות ילידי שנתונים 1994 ו-1995 להתייצב לשירות סדיר, כמו כל צעיר בישראל. "ראשוני המתגייסים אמורים להתייצב החל מ-18 באוגוסט השנה", נכתב בהודעת המדינה, שמסבירה כי  "במצב הדברים הנוכחי, לאור הצעות החוק המשנות באופן מהותי את המצב המשפטי החל בעניינם, נשקלת האפשרות לדחות את מועד קריאתם להתייצב לשירות".

עוד נמסר באותה הודעה, כי יעלון החליט להביא ליצירת הסדרים חלופיים לגיוס החרדים ולהניחם על שולחן הממשלה כהצעות חוק.

ה"מדיניות לפיה יגויסו תלמידים אלה, בשלב זה, אינה עולה בקנה אחד עם הצעת החוק הממשלתית, ואף עלולה לסכל את מאמצי הממשלה להוביל הסדרה של הנושא כמוצע במסגרת חקיקה ראשית", מסבירה המדינה את עמדתה. בהמשך ההודעה מפרטת המדינה ומסבירה, כי במסגרת הצעת חוק שירות הביטחון מוצע לא לחייב בארבע השנים הקרובות את תלמידי הישיבות להתגייס. אם אכן כך תנהג המדינה, הרי שמאמציו של שר האוצר, יאיר לפיד, שגיוס החרדים לצה"ל היה עיקרון מרכזי במצע של תנועתו יש עתיד, ירדו לטמיון.

המדינה מציינת כי נוכח תכנית הגיוס המוצעת העדיפות היא להליך חקיקתי שיסדיר את גיוס תלמידי הישיבות. פרקליטם של העותרים, עו"ד גלעד ברנר, אמר הערב כי "דחיית הצווים, אם תקרה, תיעשה בחוסר סמכות ובניגוד מוחלט לפסיקות קודמות של בג"ץ. זו תהיה החלטה שלא שווה את הנייר שתודפס עליה וטוב יעשה השר יעלון אם יימנע מכך".

מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, אמר כי "הודעת המדינה ממחישה את נחישות הקואליציה להעביר חוק שוויון בנטל ללא שוויון בנטל. למרבה הצער חוק פרי אינו אלא צעד נוסף בתרגיל ענק בהונאה עצמית. יש לקוות שהכנסת ובית המשפט יעשו בו  שינויים דרמטיים  שאם לא כן הוא יהיה בכייה לדורות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן