Skip to content

אישום נגד תוקפי שוטרים שחילצו את החייל החרדי בירושלים

הפרקליטות הגישה הבוקר כתב אישום נגד יוסף בראון ויעקב קרישבסקי, שתקפו שוטרים שסייעו לחייל בנח"ל החרדי להיחלץ מפוגרום חרדי שנערך בו השבוע. "שחרור המשיבים יסכן את ביטחון המדינה או הציבור... אין די בחלופת מעצר", כתבה הפרקליטות בבקשה לעצור אותם עד תום הליכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום נגד יוסף בראון ויעקב קרישבסקי, תושבי ירושלים בני 22 ו-21, בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו והתפרעות. הנאשמים ביצעו את המעשים בעת חילוץ חייל חרדי מבניין בשכונת מאה שערים בירושלים.

על פי כתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בעיר, ב-9.7.13, סמוך לשעה 19:00, הגיע החייל לחופשה קצרה מהצבא, במהלכה ביקר את דודו המתגורר בשכונת מאה שערים. החייל לבש מדי צבא וחבש כיפה לראשו. כאשר הלך בשכונה, כינו אותו עוברים ושבים בכינויי גנאי שונים כגון "חרד"ק" וצעקו לעברו "לך מפה". כ- 50 מטר ממשרדו של הדוד נזרקה על החייל שקית אשפה שפגעה בעורפו על ידי אדם שזהותו אינה ידועה. החייל, שהבחין בהתקהלות סביבו, נמלט למשרדו של הדוד. כאשר הגיע למשרד, הסתגר בו יחד עם דודו והזעיק את המשטרה, שהגיעה למקום כדי לחלצו.

המשטרה עוצרת את אחד המתפרעים (צילום באדיבות "בחדרי חרדים")
המשטרה עוצרת את אחד המתפרעים (צילום באדיבות "בחדרי חרדים")

עם הגעת השוטרים למקום, התגודדו אנשים רבים, ביניהם הנאשמים, ויידו אבנים, ברזלים, כיסאות ודליי מים לעבר כוחות המשטרה. קצין משטרה קרא למתפרעים להתפנות מהמקום ולפזר את ההתקהלות כיוון שאינה חוקית. למרות זאת, נותרו המתפרעים, וביניהם הנאשמים, במקום.

במהלך ניסיון פיזור המתפרעים יידה בראון בקבוקים ואבנים לעבר השוטרים. לאחר שנעצר, ניסה לחמוק מאחיזתם ולהימלט. השוטרים רצו אחריו, תפסו אותו והובילו אותו לניידת. בדרכו לניידת ביקש בראון מחבריו שיעזרו לו להימלט ואף ניסה להימלט בעצמו על ידי תפיסת ידי חבריו.

באותו אירוע, קרישבסקי יידה אבנים, ברזלים ובקבוקי זכוכית לעבר השוטרים שפעלו במקום. חלק מהאבנים והברזלים פגעו בשוטר. קרישבסקי נעצר על ידי השוטרים ובעת מעצרו השתולל, הניף רגליו לכיוון השוטרים וירק לעברם.

"חומרת העבירות המיוחסות למשיבים ונסיבות ביצוען מקימות יסוד סביר לחשש כי שחרור המשיבים יסכן את בטחון המדינה או הציבור וכן מבססות את המסקנה כי אין די בחלופת מעצר", כתבה הפרקליטות בבקשה לעצרם עד תום הליכים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן