Skip to content

הושלם צעד נוסף למיזוג יו.אס. איירווייס ואמריקן איירליינס

בעלי המניות של יו.אס. איירווייס אישרו את העסקה, שחייבת לקבל את אישור הרגולטורים של ההגבלים העסקיים. שם החברה הממוזגת יהיה אמריקן איירליינס, המנכ"ל יהיה דג פארקר, מנכ"ל יו.אס. איירווייס ובסיסה יהיה בדאלס פורט וורת' בטקסס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעלי מניות יו.אס איירווייס אישרו את הצעת המיזוג עם אמריקן איירליינס. האישור הוא אחד הצעדים הסופיים לקראת מימוש עסקה, שתצור את חברת התעופה הגדולה בעולם. כך מסר אתמול דג פארקר (Doug Parker), מנכ"ל יו.אס. איירווייס, בתום האסיפה השנתית של החברה, שהתקיימה בניו יורק.

אמריקן איירליינס (זנב מימין) ויו.אס.איירווייס (זנב אמצעי) מקוות שהמיזוג יסתיים בסםטמבר. צילום: אמריקן איירליינס
אמריקן איירליינס (זנב מימין) ויו.אס.איירווייס (זנב אמצעי) מקוות שהמיזוג יסתיים בספטמבר. צילום: אמריקן איירליינס

עסקת המיזוג, ששווייה 11 מיליארד דולר, הוכרזה בחודש פברואר השנה ושתי החברות מצפות עתה להשלים אותה עד סוף חודש ספטמבר. בסיס חברת התעופה האמריקנית החדשה שתקום יהיה בדאלאס פורט וורת'. הבעלים של חברת יו.אס. איירווייס יקבלו 28% ממניות החברה הממוזגת והיתר יחולקו בין נושים, עובדים ובעלי מניות של קבוצת AMR, חברת האם של אמריקן איירליינס.

התנגדויות

המיזוג חייב עדיין לקבל את אישור הרגולטורים של ההגבלים עסקיים במשרד המשפטים האמריקני. בינתיים בודקים במשרד המשפטים, יחד עם עורכי דין כלליים מ-19 מדינות בארה"ב, האם המיזוג הזה יפגע בתחרות. מבקרי המיזוג טוענים, כי הצעד הזה יפחית את התחרות ויגרום להעלאת המחירים.

החשש מפגיעה בתחרות ומעליית התעריפים היה גם בעת ההליכים למיזוגם של דלתא ונורת'ווסט בשנת 2008, יונייטד וקונטיננטל בשנת 2010 וסאוסווסט ואיירטרן בשנת 2011. כל העסקאות האלה קיבלו את אישור ההגבלים העסקיים למיזוגן.

חברות ענקיות

"מיזוגים אלה יצרו חברות ענקיות, ששינו את הנוף והיקשו על יו.אס. איירווייס ואמריקן איירליינס להתחרות. המיזוג שלנו יוצר מתחרה רביעי חזק ליונייטד, דלתא וסאוסווסט", אמר פארקר שישמש מנכ"ל החברה הממוזגת שתשמור על השם אמריקן איירליינס ובסיסה יהיה בטקסס.

ויתור על סלוטים?

אם עסקת המיזוג של יו.אס. איירווייס ואמריקן איירליינס תאושר, ישלטו ארבע חברות תעופה גדולות על יותר מ-80% משוק הטיסות הפנים ארציות בארה"ב. לאור זאת, יתכן שמשרד המשפטים יבקש מהחברת אמריקן איירליינס הממוזגת החדשה לוותר על כמה סלוטים בנמל התעופה הלאומית רייגן מחוץ וושינגטון.

פרקר מעריך, כי הרגולטורים יאשרו את המיזוג כפי שהוא והדגיש: "אנחנו לא רואים שום סיבה למה יו.אס איירווייס ואמריקן איירליינס יאולצו לוותר על סלוטים בנמל התעופה רייגן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן