Skip to content

מס על בגרויות חמש יחידות. ג-א-ו-נ-י

כן, כן-כן-אוהה כן, מה ששמעתם, שר החינוך רוצה לשים לנו מס על בגרויות! מס של 1,500 שקל לשני מקצועות ברמת 5 יחידות יחד (750 שקל) למקצוע "במסגרת רכישת שירותים מרצון". אם אתם מגחכים כי כבר סיימתם בגרויות, תחשבו על הילדים שלכם, כי אתם מממנים את זה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נתקלתי בפוסט של עו"ד קרן פז-מורג על גביית שכר לימוד וכו'. הורדתי את החוזר וקראתי. יותר מפעמיים. החוזר מוצנע היטב, מלשכתה של מנכ"לית משרד החינוך, דלית  שטאובר, טיוטה מתאריך כ"ב תמוז תשע"ג 30 ביוני 2013, "פניה לקבלת עמדות הציבור". המסמך אינו חתום, אולי כדי להסיר אחריות עתידית.

אז מנכ"לית יקרה מדי, הנה עמדתי, אני חלק מהציבור. אתחיל בסיפא. לאחר קריאת מסמך זה, עמדתי היא להורות על פיטורייך המידיים. אבל לצערה של מדינת ישראל, אנחנו עוסקים במפלגת אין עתיד, ששר החינוך שלה מתפקע מצחוק על דוכן הכנסת בגלל המילה חדירה, ושניכם מתאימים לתרבות הפוליטית החדשה של אין עתיד כמו יד לכפפה סניטרית לניקוי סתימה בביוב. למען הקוראים שלא אוהבים להעמיק בשטויות של מסמכים וגזרות ומיסים, מה שנקרא "בזמן שישנתם תראו מה לפיד ואין עתיד מעוללת לכם", אנסה להסביר את עיקרי הדברים.

טיוטת המנכ"ל כתובה כטיוטה בשביל לראות את התגובה הציבורית "הפופוליסטית" ואז לקבל החלטות. בטיוטה אין התחייבות, וזה למעשה הסולם שכבר בנית לעצמך בשביל לברוח עם הזנב בין הרגליים. זה התירוץ המושלם –  "טיוטה". לטיוטה הזו ראויה הכותרת: "מיסים על בגרויות ועוד 🙂 " (סמיילי זה חשוב).

כן, כן-כן-אוהה כן, מה ששמעתם, שר החינוך רוצה לשים לנו מס על בגרויות! מס של 1,500 שקל לשני מקצועות ברמת 5 יחידות יחד (750 שקל) למקצוע ("במסגרת רכישת שירותים מרצון"). שניים זה מס צודק והגון עליכם. מעבר לפרשנות שלי, הטיוטה מדברת על גבייה נוספת של התשלומים האלו עבור "שעות העשרה שהם שני נושאים שאינם מהווים מרכיב מחייב בתכנית הלימודים" או וגם "שעות תגבור שאין לומדים בהם תכנים חדשים אלא הן משמשות לחזרה ולתרגול".

באמא'שכם, תעזבו אותנו, ממילא אנחנו לא יודעים לכתוב מבחנים מתאימים

ילדים חכמים הם מעמסה מיותרת על משרד החינוך (אילוסטרציה: artur84 / freedigitalphotos.net)

אם אתם מגחכים כי כבר סיימתם בגרויות, תחשבו על הילדים שלכם, כי אתם מממנים את זה. מס על בגרויות, ולא סתם בגרויות, אלו של חמש יחידות! אומרת שטאובר כי ילדים חכמים מדי, שלומדים חמש יחידות בגרות כלשהי, הם מעמסה מיותרת על משרד החינוך, זה עוד שעות לימוד, עוד מורים מקצועיים, הרבה שעות נוספות, ובאמא'שכם, תעזבו אותנו, ממילא אנחנו לא יודעים לכתוב מבחנים מתאימים, ואתם לא יודעים שלנו זה עולה יותר לבדוק ולתקן? תפסיקו כבר עם הפייסבוק הזה! שלוש יחידות זה לגמרי מעבר לנדרש בשביל קריירה דוהרת.

בטיוטה אומר משרד החינוך כי הוא "נושא במלוא עלות שכר הלימוד של מקצועות החובה ו-2 מקצועות בחירה ברמה מוגברת בשלב החטיבה העליונה (כיתות י'-י"ב או ט'-י"ב) בבתי הספר העל-יסודיים". אבל המשרד הזה לא נושא במלוא עלות השכר, אלא דורש עוד על מה שהוא מתחייב לספק. ומה אם יש לכם ילדים חכמים מדי ורוצים יותר משני מקצועות מוגברים? למה? למה לא. לנו, משרד החינוך, אין אחריות למצטיינים, לילדים שרוצים לדעת יותר, כי הם יכולים. זה משרד החינוך חביבי, כאן לא  עושים מעבר, כאן עושים רק את המינימום הנדרש לשמור את כולם ממוצעים, או מתחת לזה. רוצים יותר טוב? תשלמו, באופן פרטי, לתגבור והעשרה. תכני הלימוד הרגילים כבר שנים שפשטו את הרגל, ואם הילדים שלכם לא ממש מבינים בכיתה או מצליחים לתרגל, אז תשלמו.

משרד החינוך מודה במסמך הזה שהוא כושל בניהול תוכניות הלימוד שלו, בהתאמה לתלמידים, בניהול תוכניות מוגברות ותוכניות למצוינים, ובכלל הוא לא עוסק בחינוך של העתיד, אלא רק בשימור הקיים.

בסעיפים מקוממים לא פחות, הטיוטה גם מדברת על גביית כספים נוספת מבתי ספר ניסויים ייחודיים על-אזוריים וייחודיים במרחבי בחירה מבוקרת, שעוסקים בפדגוגיה וחדשנות חינוכית (ציטוט):

  • מפתחים חזון חינוכי ומיישמים אותו בדרכים מותאמות לקהל היעד ולתקופה.
  • פועלים באופן אוטונומי, מושכל ושיטתי, למציאת דרכי חינוך המתאימות לסביבתן מתוך הכרת שייכות ומחויבות למערכת החינוך הציבורי וללימודי הליבה.
  • מבררים ערכים וחזון באופן פתוח ומשתף.
  • חוקרים, מטילים ספק ומערערים על פרדיגמות קיימות, מציעים כיוונים חלופיים/ חדשים בני יישום לקידום התלמידים.
  • מציעים תורה חינוכית חדשנית, גישות ודרכים חינוכיות המותאמות למאה ה-21 – חינוך מיטבי (bottom-up) המשפיע על מוסדות החינוך ומקדם באמצעותם "מלמטה למעלה" את מערכת החינוך.
  • מהווים מקור השראה ומודל לצוותי חינוך יזמים, מובילים ומנהיגים, הלוקחים אחריות מלאה על עשייתם החינוכית ופועלים לקידום המערכת והשבחתה.

אתם מבינים מה קורה כאן? יש בתי ספר עם תוכניות חינוך חדשניות, מתקדמות וייחודיות, שמטילים ספק על פרדיגמות קיימות (!!!), אבל ההורים אמורים לשלם אקסטרה בשביל הניסויים של משרד החינוך, למען התכנים הפדגוגיים המותאמות למאה ה-21. פשוט לא ייאמן. לא חלילה וחס שמשרד החינוך יתפאר בתקציבים שהוא משקיע בשביל קידום החינוך, אלא אתם, אני, ההורים נשלם עוד הרבה, גם בשביל זה . אנחנו נשלם. נשלם!

ואיך משלמים מי שאין להן לשלם? פוטר את עצמו משרד החינוך מתוכנית ישימה ותומכת בתשלומים למתקשים, ואומר כי "תלמיד שנרשם והתקבל לבית הספר, לא יידחה אם הוריו שרויים במצוקה כלכלית ואינם יכולים לעמוד בתשלומים המתחייבים. על רשות החינוך המקומית לקיים מנגנון תמיכה במלגות שיאפשר את לימודיהם של תלמידים שנרשמו והתקבלו לבית הספר אך אין ביכולתם של הוריהם לעמוד בתשלומים המתחייבים עבור התכנית הייחודית מחמת מצוקה כלכלית". מה התוכנית החובה למועצות המקומיות? מי אוכף את זה? מי מממן? המועצות מסכימות? הרי יבוא תלמיד כזה ויגידו להורים שלו ברישום לשנת הלימודים שהם צריכים לשלם עוד כמה אלפי שקלים בשנה, כי יש להם ילד חכם, לא עלינו, טפו טפו טפו, ומה יעשו אז ההורים שלו? איפה הנוהל? איפה הנספח שמגדיר ומסדיר ומבהיר לכל הורה מה הוא עושה מול הרשות המקומית בשביל מענקים ותמיכה? איפה האחריות של הגברת המנכ"לית?

על זה אני אומר ששר האוצר הוא גאון אמיתי. למה? כי שר החינוך הילדותי-להביך ממפלגתו הבין את רוח המפקד ויודע נפש יהירותו של הדמוקרטור הגדול, כי אינו יכול להעביר אף תוכנית חדשה באוצר אם לא מראים לפקידיו איך גובים עוד כסף מההורים, מעמד הביניים והתחתון (סטטיסטית הם 99% ההורים של תלמידי בתי הספר בארץ) . דונט קול אס פור מאני. וזה מה שעושה יאיר לפיד. גאון שהסביר לכולם שהוא לא יישב בממשלה שתעלה מיסים למעמד הביניים. ואכן, כל השרים שלו עושים כמוהו ורק מחפשים מאיפה עוד מעלים מיסים למעמד הביניים, כי העם טיפש ויצביע שוב. בחיי, יש מס על בגרויות, העשרה ותגבור. ג-א-ו-נ-י. נשאר רק לנצנץ את זה ולשים מס על ציונים מעל 90.

שנהיה כולנו כמוהו, עם כל הדעות בעולם, ובלי תעודת בגרות. ממוצעים ומטה

משרד החינוך כנראה שם לו למטרה לגדל לנו דור של יאיר לפידים. יפים בג'ל ופרסומות, פסאודו חכמים שמשתמשים בוויקיפדיה במקום ספר הציטטות הגדול, ישראלים חדשים-בכאילו שהם גם יהודים וגם רוצים שלום וגם רוצים לעזור לאח בנט לשמור על השטחים ושוויון בנטל שבו 32=20=17. שנהיה כולנו כמוהו, עם כל הדעות בעולם, ובלי תעודת בגרות. ממוצעים ומטה. אם הוא הגיע להיות שר אוצר בלי ידע, הילדים שלנו יכולים גם יכולים.

[related-posts title="טורים נוספים"]

10 Comments

  1. פנינה כץ
    21 ביולי 2013 @ 12:44

    ובעת ההיא המשכיל ידום!!

  2. sofar
    19 ביולי 2013 @ 12:39

    לעתיד אין לפיד…וללפיד אין עתיד!

  3. רונית יער
    18 ביולי 2013 @ 17:16

    כל מילה נוספת מיותרת. מאמר חשוב אותו כדאי שרבים רבים יקראו!

    • זיו טרנר
      18 ביולי 2013 @ 17:20

      תודה. את מוזמנת לשתף

  4. בחור
    16 ביולי 2013 @ 20:45

    כותבת הכתבה פשוט מפגרת. את קראת בכלל את המסמך? תקראי שוב.
    כנראה שלא למדת הבנת הנקרא טוב..

    • עמית מנדלזון
      16 ביולי 2013 @ 20:52

      כותב התגובה לא רק שלא קרא את הכתבה אפילו לא קרה את שם הכותב, אז מי כאן המפגר ?

      • זיו טרנר
        16 ביולי 2013 @ 20:54

        טרולים……….אתה מאוהב בהם 🙂

        • עמית מנדלזון
          18 ביולי 2013 @ 0:52

          לא יודע עם טרול הוא נשמע כמו בחור אינטיליגנט לא טרול טיפוסי אבל אולי יש היום טרולים משכילים

  5. מעליב לנוער
    15 ביולי 2013 @ 10:44

    בחן את עצמך…
    מציע לכל מי שלהוט אחר בחינות ומדידות, לשלוף מארכיון "מעריב לנוער" את כל מדורי "בחן את עצמך".
    בילוי נעים.

    ולמי שמבקש חינוך, ממוסד חינוכי, המפוקח ומוכר על ידי משרד החינוך, שיפנה לבתי ספר העוסקים בכך ולא במדידה ובחינה, פיקוח עד אובדן דרך. למשל, בתי ספר דמוקרטיים.

    בהצלחה!

  6. עו"ד אורי פרייס
    15 ביולי 2013 @ 0:50

    ברור. כמו בכת לא חוקית, רצוי שהרוב יהיה נבער, מנוצל, עני, חרוץ כנמלה, מפוחד וטפש, חוץ מהעשירים מאד שבראש, לדעתם.
    "אלה אלוהיך ישראל!!" אמר בבעתה אהרון הכהן הגדול, עגל הזהב, ביובי שקרניהו, לפידוני'ז, פירון-המחמד עלה-התאנה (יש בגרות)
    ופטרונם הנתעב שלדון אדלסון, טייקון הימורים, זנות, רציחות בשטחים, והביובון-שוחדון "ישראל בהיצף" מושחת ולא חוקי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן