Skip to content

"צוללת דולפין ישראלית תקפה בלטקיה עם טילי שיוט"

מחסני הנשק שהושמדו בשבוע שעבר בנמל הסורי איחסנו כנראה טילים רוסיים משוכללים נגד ספינות, שסיכנו את ספינות חיל הים. לטענת המשטר הסורי, זו פעולה של המורדים. על פי רשת CNN והסאנדי טיימס, טילי היאחונט הרוסיים הושמדו באמצעות טילי שיוט שנורו מצוללת ישראלית ובתיאום הדוק עם וושינגטון. דובר צה"ל: ישראל לא מתערבת במתרחש בסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גוברים הדיווחים בעולם על תקיפה של חיל הים הישראלי, שבוצעה נגד מחסן הטילים בעיר לטקיה בסוריה לפני שבוע. עיתון הסאנדיי טיימס הבריטי פרסם הלילה (ראשון), כי תקיפת מחסני הנשק שבוצעה בנמל לטקיה שבסוריה לפני כשבוע, בה הושמדו ככל הנראה מאגר של כ-50 טילי יאחונט P-800 מתוצרת רוסית, בוצעה בירי טיל שיוט מצוללת מסוג דולפין של חיל הים הישראלי ובתיאום הדוק עם וושינגטון בעניין זה.

טילי יאחונט משופרים (צילום: ויקימדיה)
טילי יאחונט משופרים מסוג P-800 (צילום: ויקימדיה)

על פי הדיווחים השונים מדובר במשלוח טילים נגד ספינות שהועברו על ידי הרוסים לידי הסורים. טילים אלה מסוגלים לפגוע בספינות בטווחים גדולים ומהווים שבירת לשון המאזניים, לרעת ישראל, לתפישת צה"ל וממשלת ישראל. רשת CNN טענה אמש לראשונה, כי בידיה דיווחים המאוששים כי ישראל תקפה את נמל לטקיה והשמידה את המחסנים. על פי ה-CNN הושמדו הטילים על ידי תקיפות ממטוסי חיל האוויר.

גם עיתון הניו יורק טימס דיווח על נתונים הזהים לחשיפה ב-CNN. בתגובה לסוכנות רויטרס, שלל דובר צבא סוריה החופשית, קאסם סעד א-דין, בסוף השבוע שעבר, את הטענה הסורית כי המחסנים הופצצו על ידי צבא המורדים ואמר כי "זו לא התקפה שבוצעה על-ידי המורדים". הוא הוסיף ורמז ש"ההתקפה הזו בוצעה או מהאוויר או באמצעות טילים ארוכי טווח מאוניות בים התיכון".

בעיתון הלבנוני "אל אכבר" נטען בשבוע שעבר, כי הירי על הבסיס הצבאי שבו אירעו הפיצוצים "בוצע מאזור הקרוב לחוף, ואף ייתכן שבוצע מכיוון הים". על-פי העיתון הלבנוני המקורב לחיזבאללה, כתוצאה מאותו פיצוץ נהרג חייל אחד ותשעה נוספים נפצעו.

הבוקר הגיב לראשונה דובר צה"ל תא"ל פולי מרדכי ואמר כי "ישראל שומרת על ביטחונה וכל מה שקשור לכך. ישראל איננה מתערבת בכל הקורה בתוך סוריה וזה איננו מעניינה".

אח"י דולפין. זרוע אסטרטגית של ישראל (צילום: ויקיפדיה, shlomiliss)
אח"י דולפין. זרוע אסטרטגית של ישראל (צילום: ויקיפדיה, shlomiliss)

משטרו של בשאר אבד בסוריה עדיין ממשיך לטעון כי התקיפה בוצעה על ידי צבא סוריה החופשית או טרוריסטים אסלאמיים הקשורים למורדים. צריך לזכור כי אסד יצא בהצהרה אחרי ההתקפה האחרונה בפרוורי דמשק, שבה האשים המשטר את ישראל בביצוע התקיפה, לפיה סוריה תגיב אם תותקף פעם נוספת על ידי ישראל באותה עוצמה ויותר. העמימות ששומרת ישראל בעניין זה עוזרת לנשיא הסורי לא להסתבך בחזית נוספת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן