Skip to content

נתניהו: "חודש אחרי הבחירות – איראן ממשיכה לשעוט קדימה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שב וקורא בפתח ישיבת הממשלה להחריף את הסנקציות הכלכליות ולהעמיד מול איראן אופציה צבאית אמינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שב וקורא להחריף את הסנקציות הכלכליות ולהעמיד מול איראן אופציה צבאית אמינה. על ההדלפות שמקורן בארה"ב, לפיהן ישראל תקפה בלטקיה, לא נאמרה אף מילה.

נתניהו: "איראן מרחיבה ומשכללת את מערך ההעשרה שלה, ובמקביל גם מפתחת כור פלוטוניום עם שני מסלולים להשגת חומר לפצצה גרעינית". (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)
נתניהו: "איראן מרחיבה ומשכללת את מערך ההעשרה שלה, ובמקביל גם מפתחת כור פלוטוניום עם שני מסלולים להשגת חומר לפצצה גרעינית". (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)

"חודש עבר מאז הבחירות באיראן, ואיראן ממשיכה לשעוט קדימה במהירות לפיתוח יכולת צבאית גרעינית", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "היא מרחיבה ומשכללת את מערך ההעשרה שלה, ובמקביל גם מפתחת כור פלוטוניום עם שני מסלולים להשגת חומר לפצצה גרעינית. במקביל היא גם מפתחת את מערך הטילים הבליסטיים שלה – שוב, לאיומים שהם אינם רק עלינו, אלא בעצם על המערב כולו וגם על המזרח. אנחנו נחושים לעמוד על הדרישות שלנו, שהן חייבות להיות הדרישות של הקהילה הבינלאומית: אחת, להפסיק את כל ההעשרה; שתיים, להוציא את כל החומר המועשר; שלוש, לסגור את המתקן הגרעיני הבלתי חוקי בקום. אנחנו מאמינים שעכשיו, יותר מתמיד, לאור ההתקדמות הזאת של איראן, חשוב להחריף את הסנקציות הכלכליות ולהעמיד מול איראן אופציה צבאית אמינה".

הערב הגיב נתניהו לדיווחים הזרים לפיהם ישראל תקפה מחסן נשק סמוך לעיר לטאקיה שבסוריה. "בכל פעם שקורה משהו במזרח התיכון מאשימים אותנו", אמר נתניהו בראיון לבוב שייפר מרשת CBS. "אני לא אומר מה עשינו או לא, אבל המדיניות שלנו היא לסכל העברת נשק קטלני ומסוכן לחיזבאללה בלבנון ולארגוני טרור אחרים, ואנו ממלאים את המדיניות הזו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן