Skip to content

כבל: החלטת יחימוביץ' נגד מפקד במפלגה "פחדנות פוליטית וציבורית"

"מעולם לא היה יו"ר מפלגה שיזם את סגירת המפקד לפני התמודדות, אלא להפך", כתב ח"כ איתן כבל בעמוד הפייסבוק שלו. "הניסיון של שלי למנוע מפקד הוא צעד פחדני ובריחה מהתמודדות עם דעת הקהל כלפיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ איתן כבל ביקר הערב את החלטתה של יו"ר המפלגה יחימוביץ' שלא לפתוח את ההתמודדות לראשות המפלגה למפקד. בסטטוס שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב כבל כי מדובר ב"פחדנות פוליטית וציבורית" וכן ב"בריחה מהתמודדות עם דעת הקהל".

"פחדנות פוליטית". איתן כבל (צילום: דן בר דוב)
"פחדנות פוליטית". איתן כבל (צילום: דן בר דוב)

"אני מברך על ההחלטה לקיים את הפריימריז לראשות מפלגת העבודה כפי שמתחייב בחוקת המפלגה", כתב כבל. "בחירות הן תמיד חגיגה לדמוקרטיה, אפשרות לחדד עמדות מול הציבור ולהעמיד אידיאולוגיות למבחן הבוחר.

 "עם זאת, איני מוכן לקבל את העמדה של יו"ר המפלגה לפיה לא יפתחו הבחירות למפקד מקדים כפי שהיה תמיד במפלגת העבודה (גם בבחירות האחרונות בהן נבחרה שלי). למילה מפקד יש אולי קונוטציות שליליות אבל צריך לזכור שזו אפשרות נהדרת לחבר למפלגה אלפי חברות וחברים חדשים, להשיב כאלו שעזבו במהלך השנים, להתחבר לשטח ולרענן את השורות.

 "המפקד הוא אבן יסוד של כל מפלגה דמוקרטית ותמיד היה כזה גם עבור מפלגת העבודה. בלי קשר להחלטה שעוד אקבל האם להתמודד או לא, לא אתן שבשל פחדנות פוליטית וציבורית נקריב את האינטרס המפלגתי של כולנו לטובת אינטרס אישי של יו"ר המפלגה. מעולם לא היה יו"ר מפלגה שיזם את סגירת המפקד לפני התמודדות, אלא להפך. הניסיון של שלי למנוע מפקד הוא צעד פחדני ובריחה מהתמודדות עם דעת הקהל כלפיה. אני משוכנע שחברות וחברי הועידה, שהיא הגוף הריבון להחליט בנושא, יצביעו על פי האינטרס של מפלגת העבודה ויבחרו לפתוח את המפקד לקראת הבחירות ולהפוך אותן לחגיגה אמיתית של דמוקרטיה".

[related-posts]

6 Comments

  1. תומר
    16 ביולי 2013 @ 5:27

    איתן, פוליטיקה יכולה להיות גם עניינית וגם נקייה. הבחירה בידך. פעם הערכתי אותך ומאוד משתדל לחשוב שאתה ערכי וחיובי. אנא אל תעכזב אותי.

  2. ציר
    15 ביולי 2013 @ 22:39

    יש לך הרבה חוצפה לדבר על פחדנים. אתה לא מסוגל לקבל הכרעת רוב חברי מפלגת העבודה שלא בוחר פך פעם אחרי פעם, אתה אפילו לא קרוב איך לאמר. עכשיו אתה דורש לשנות את חוקי המשחק, לשים פס על חברי מפלגת העבודה, ולהשתמש בקולות או בקבלני קולות של מצביעים ממפלגות אחרות כדי לקדם את עצמך. אין לך שום בושה?

  3. שגית
    15 ביולי 2013 @ 15:20

    פתיחת המפקד לא תעזור לא לכבל ("גם אני לא זוכר איזה נושאים רציניים קידמתי לאחרונה") ולא למרגלית ("יחי השוק החופשי") וגם לא לאשכנזי ("אורלי את כוסית"). לא ברור מה יוצא להם מההתבכיינות הזו בהתחשב בכך ששלי תמשיך להיות היו"ר. בפריימריס הבאים צריך לדאוג לקדם יותר את החברה הרציניים, כדי שבצמרת יהיה פחות מקום לליצנים ועסקנים.

  4. רות
    15 ביולי 2013 @ 14:42

    יו כמה צביעות, הוא עמד על הבמה וביקש "פריימיריז עכשיו" הוא ואראל מרגלית. והכל כתוב ומצולם בוועידה האחרונה.

  5. רוני
    15 ביולי 2013 @ 14:12

    איתן כבל היקר,
    מספר המתפקדים עלה מזה תקופה מ-20,000 ל-60,000
    אם תקבע עכשיו תאריך מאוחר רק כדי לאפשר מפקד חדש אז לשם מה תקופת האכשרה / צינון של חצי שנה?
    אולי זה אתה שמנסה לעקוף את החוקה? מה, לפני חודשיים או ארבעה לא ידעת שמתישהו תוך 14 חודש מהבחירות צריכים להיות פריימריס? למה חיכית?

  6. יפה
    15 ביולי 2013 @ 3:11

    מה יהיה כבל? את היו"ר הקודם תקפת כי נכנס לממשלת נתניהו והיה אחד מאבני היסוד בה. את היו"ר הנוכחי אתה תוקף למרות שלכאורה היא מובילה מדיניות שבה תמכת עד לא מזמן. האם באמת חזות הדמוקרטיה היא מפקדי ארגזים של מתפקדים אד-הוק שכל מחוייבותם למועמד ולא למפלגה ודרכה. מה שצריך הוא להאריך את תקופת ה"הכשרה" של מתפקדים חדשים באופן קבוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן