Skip to content

גלעד ארדן, רפורמטור ענף הטלוויזיה

גלעד ארדן מטלטל את ענף הטלוויזיה כשהוא מדשדש, מצד אחד, באישור הרפורמה של רשות השידור ושוקל ברצינות את עתיד הרשות עם ההנהלה הנוכחית, ומצד אחר מציע פתרון בזק חד משמעי לעתיד החדשות המקומיות. על פי הפתרון המוצע, יקימו חברות הוט ויס שתי חברות חדשות שיתייצבו מול החדשות בשלושת ערוצי השידור המבוססים: ערוצים 2, 10 ו- […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התקשורת גלעד ארדן, ממשיך את דרכו של קודמו משה כחלון ומבצע מהלכים העשויים לתת את אותותיהם על ענף הטלוויזיה בישראל. עתה הוא נכנס לזירת עימות עם חברות החדשות החזקות של הערוצים המסחריים 2 ו-10.

שר התקשורת גלעד ארדן - עולה על בריקדות (צילום: עמוד הפייסבוק של השר)

בהצעה שהגיש הבוקר לוועדת הכלכלה של הכנסת, שעה שהחדשות המקומיות מאוימות שוב בסגירה בסוף החודש, המחיש ארדן את כוונתו לשים קץ לסאגה המציבה את מאה עובדי החדשות המקומיות, אחת לחצי שנה, שוב ושוב בפני סכנת סגירה.

בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו הבהיר ארדן את כוונתו לאפשר לחברת הכבלים הוט ולחברת הלווין יס להקים עוד שתי חברות חדשות למען "יותר פלורליזם ויותר מגוון על המסך". ארדן לא חסך את ביקורתו מחברות החדשות של הערוצים המסחריים המשדרות לדעת את אותם אנשים עם אותם דעות, שוב ושוב. לדבריו, החברות הוט ויס הרימו את הכפפה שהציע להן.

בהמשך לפוסט שהעלה ארדן, בירכו בוועד החדשות המקומיות על התיקון לחוק שהוא מציע. תיקון  אשר "אחת ולתמיד מתכוון לפתור את סוגיות המימון של החדשות המקומיות ולשמור על משרותיהם של למעלה ממאה עובדים, שרובם המכריע עובד, חי ומדווח מהפריפריה".

הוועד הוסיף והביע שמחה על מציאת "שותף למאמצים אותם אנו עושים כמעט שנה על מנת לעגן את החדשות המקומיות במקומן הראוי בחוק".

יו"ר ועדת הכלכלה אבישי ברוורמן (צילום: אתר הכנסת)

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, הביע הבוקר תמיכה גורפת בהצעת ארדן: "ההצעה הזו נולדה בחיפוש אחר פתרון קבע לעובדי החדשות המקומיות, שאם לא יהיה פתרון קבע כזה, היו אמורים להיות מפוטרים כבר בסוף החודש הזה. ביקשתי משר התקשורת למצוא פתרון לעובדים האלה ואני מתואם עם שר התקשורת בנושא ההצעה הזו ואני נותן לו את הגיבוי המלא, בגלל שללא מעורבות יושב ראש ועדת הכלכלה מהלך כל כך דרמטי לא יוכל לעבור במהירות" אמר ברוורמן.

ברוורמן ציין כי הוא צופה ביקורת על המהלך ועל העברתו בהליך מהיר: "החטא הקדמון היה ויתור על התמלוגים של הוט ויס שמימנו בעבר את החדשות המקומיות, אבל אני חושב ש..יש חשיבות  ויתרונות גדולים בהקמת עוד חברות חדשות. וודאי על רקע סגירה של כלי תקשורת ופיטורים של עיתונאים. שיח ציבורי פלורליסטי ומגוון, שגם נותן ביטוי לקולות מהפריפריה שלא נשמעים וודאי לא בהיקף הראוי, בכלי התקשורת המרכזיים הוא מטרה מאוד חשובה".

ברוורמן ציין כי הוא מודע למתקפה שתתעורר מצד חברות החדשות ש"ינסו לטעון שאנחנו נפגע בהן וכך גם בשיח הציבורי. אני לא חושב שזה המצב ולכן אני אשים את כובד משקלי לטובת המהלך הזה למרות הביקורת. עם זאת אני  מבקש ממשרד התקשורת  לוודא בהצעת החוק ומהלכים נוספים שחברות הכבלים והלווין לא יגיעו לכאן בתוך שנה ויבקשו הקלות בתחום ההשקעה בתוכן, בגלל שהקימו חברות חדשות".

ח"כ מיקי רוזנטל טען במהלך הישיבה כי ההצעה להקים שני ערוצי חדשות היא נושא חדש  ומשמעותי שאינו צריך להיכנס כתיקון בחוק ההסדרים. לדבריו, ראוי  להביא את התיקון בהליך חקיקה מסודר לוועדה. ח"כ איציק שמולי הצטרף לעמדת רוזנטל ואמר: "אני גם לא חבר של השר בפייסבוק אז לא הייתי מעודכן".

רוזנטל טען כי זה לא ראוי לנצל את המצוקה של עובדי החדשות המקומיות ולהכריז, בלי דיון רציני, על נושא כל כך משמעותי. בקשתו תועבר לוועדת הכנסת, שתצטרך להכריע אם מדובר בנושא חדש- ולא, תוכל ועדת הכלכלה להמשיך את הדיון בנושא.

השר ארדן דחה את טענת רוזנטל וציין כי כבר בעבר קיבלה הממשלה החלטה להקים ערוץ חדשות ייעודי. "אני לא רואה הבדל בין העובדה שהבעלים של קוקה קולה ובנק מזרחי מחזיקים גם חברת חדשות, לבין העובדה שהבעלים של הוט ויס יחזיקו חברות חדשות".

הממונה על הרשות להגבלים עסקיים, דייויד גילה, היה סבור כי מדובר ביוזמות פרו צרכניות ופרו תחרותיות. לדבריו, ההצעה להוסיף שתי חברות חדשות היא טובה, וטוב שנמנע מהוט ויס להחזיק בחברה במשותף כי הדבר מסוכן מבחינה תחרותית.

השר ארדן הבהיר כי הוא מאמין שהעלאת שני הערוצים החדשים תיטיב עם השיח הציבורי שכן, ככל שחברות החדשות של ערוץ 2 ושל ערוץ  10 טובות, הרי הן דומות אחת לשנייה ולא מאפשרות שיח תקשורתי מגוון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן