Skip to content

שלושה פועלים מצרים נהרגו במתקפת טרור בסיני

חמושים תקפו באזור אל עריש ופגעו בירי טילי כתף באוטובוס מצרי שהסיע פועלים. עוד 17 בני אדם נפצעו קשה עד בינוני. האש כוונה לעבר שריונית מצרית, אך החטיאה ופגעה באוטובוס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עוד נגמ"שים מועברים לסיני (צילום: סוכנות מען)
נגמ"שים נוספים מועברים לסיני (צילום: סוכנות מען)

לפחות שלושה בני אדם נהרגו הבוקר ו-17 נוספים נפצעו בהתקפת חמושים על אוטובוס שהסיע פועלים ממפעל מלט הסמוך לאל עריש שבצפון סיני. כך מוסרים מקורות רפואיים באל עריש ומקורות ביטחוניים בצבא המצרי.

דובר הצבא המצרי, קולונל אחמד עלי, מסר כי "קבוצת טרוריסטים" ירתה רקטות לעבר רכב משטרתי שנע על הכביש, אך החטיאה ופגעה באוטובוס הפועלים. "זו הייתה מתקפה בשימוש טילי כתף", אמר המקור הביטחוני. המקור הוסיף כי המתקפה הזו באה בהמשך לקרב בין חמושים שניסו, לפוצץ רכב סיור צבאי בעמדה ליד אל-וויפג בצפון סיני, בסמוך לגבול ישראל-מצרים, מול קדש ברנע. על פי העיתון המצרי אל-אהרם, נהרג חמוש אחד במתקפה זו.

אמש (ראשון) פרצו חילופי אש בין כוחות ביטחון מצריים לחמושים ליד הגבול המצרי מול קדש ברנע. הדי הנפץ נשמעו היטב ביישוב וצה"ל תגבר כוחות באזור. תצפיות של צה"ל זיהו את החוליה החמושה נוסעת על כלי רכב בצדו המצרי של הגבול. במקביל, כלי טיס של חיל האויר הוקפצו לגזרת האירוע, אך צה"ל לא התערב וטען כי מדובר באירוע פנים מצרי. עם זאת, בצה"ל לא פוסלים את האפשרות שלמעשה היה מדובר בניסיון לפיגוע טרור נגד מטרות ישראליות שכשל לאחר שהתגלה על ידי המצרים.

ביום שבת הטיל הצבא המצרי, באמצעות מסוקים, מנשרים הקוראים לאזרחים הנעים בסיני לא להחזיק נשק ללא רישיון ולא לנוע עם נשק בידיהם. הצבא הכניס לסיני עוד ארבעה מסוקי אפאצ'י, נגמ"שים וטנקים, באישור ישראל. על סיני הוטל עוצר בטחוני והצבא סגר 40 מנהרות הברחה בין רפיח המצרית לעזה מתוך כוונה למנוע כניסת חמושים פעילי חמאס, המבקשים להצטרף לכוחות הלוחמים נגד הצבא וקוראים להשבתו של מורסי לשלטון. ישראל פתחה במקביל את כל המעברים על מנת למנוע משבר הומניטארי בעזה שיכביד על ישראל ועל המשטר המצרי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן