Skip to content

מהבוקר: נתיב נסיעה שלישי בין ראשון לציון ולאשדוד

בקטע הכביש החדש, שאורכו כ-20 ק"מ, נוסעים מדי יום יותר מ-100 אלף כלי רכב, כ-7,500 כלי רכב בשעת השיא ומספר רב של משאיות המובילות מטענים שונים לנמל אשדוד. מדובר באחד מעורקי התנועה העמוסים ביותר בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשורה לנהגים. חברת נתיבי ישראל פתחה היום לתנועה נתיב נסיעה שלישי בין ראשון לציון לאשדוד. נתיב הנסיעה הנוסף שנפתח בקטע שבין מחלף חולות למחלף אשדוד, בשני הכיוונים, יקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בכביש 4 ויחסוך לנהגים זמן נסיעה יקר בכביש.

100 אלף כלי רכב ביום

בקטע הכביש החדש שאורכו כ-20 ק"מ, נוסעים מדי יום יותר מ-100 אלף כלי רכב, כ-7,500 כלי רכב בשעת השיא ומספר רב של משאיות המובילות מטענים שונים לנמל אשדוד. מדובר באחד מעורקי התנועה העמוסים ביותר בישראל.

עבודות ב"כביש חי"

האתגר הגדול היה לבצע עבודות "בכביש חי" שנחשב לאחד הכבישים העמוסים ביותר במדינה ובמקביל לצמצם למינימום את ההפרעה לתנועה הסואנת ובלי להתפשר על אמצעי הבטיחות, במהלך העבודות.

שר התחבורה ישראל כץ
שר התחבורה ישראל כץ

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי "הרחבת כביש 4 והשדרוג נועדו בין השאר להגביר את הנגישות לנמל אשדוד כשער של ישראל לעולם, אליו יצטרפו בקרוב גם כביש 41 וכביש 7, המשודרגים בימים אלה, ויאפשרו חיבור מהיר נוסף בין נמל אשדוד לכביש 6".

הגברת התחרות בנמלים

השר הוסיף כי "שדרוג כבישי הרוחב באזור והגברת התחרות בנמלים ובכללם נמל אשדוד משתלבים היטב בתכניות ובחזון משרד התחבורה והתוצאות ישפיעו באופן ישיר על כל משק ובית בישראל".

עמידות בפני רעידות אדמה

כביש 4 בין אשדוד למחלף חולות (צילום: נתיבי ישראל)
כביש 4 בין אשדוד למחלף חולות (צילום: נתיבי ישראל)

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, שי ברס ציין, כי לצד החשיבות הרבה של הוספת נתיב שלישי להקלה על הגודש, לפרויקט גם תרומה לחוסן האסטרטגי של המדינה ומוכנותה לרעידת אדמה. "לאורך הכביש חודשו שלושה גשרים פלמחים, שורק וגשר הרכבת ושופרה עמידותם בפני רעידת אדמה אפשרית, הוסיף ברס.

תאורה

במשרד התחבורה ובחברת נתיבי ישראל מציינים כי הכביש החדש יגדיל באופן משמעותי קיבולת כלי הרכב ואת רמת הבטיחות, בין היתר בזכות התאורה שהוצבה לאורך כל הכביש, השוליים הרחבים, מעקות הבטיחות והמפרדה הקשיחה שנבנתה בין המסלולים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן