Skip to content

האם התקשורת חרצה דין במשפט אולמרט

אתמול התקיים כנס של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בנושא "תיקים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה". הנהלת בתי המשפט אסרה על שני שופטים מכהנים להשתתף בפאנל ובכך, העצימה את הדילמה סביב הסוגיה אם יש אנשים שהם מעל לחוק. כנרת בראשי על בתי המשפט: דיקטטורה של סתימת פיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במפגש הראשון מבין שלושה מפגשים של פאנל  "מדברים על זה"  של כנס לשכת עורכי הדין בתל אביב, התייחס שר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן, לעדות מוקדמת בפרשת אולמרט, ומתח ביקורת על הפרקליטות: "לפני שניתנה העדות של משה טלנסקי, סמוך לכך התפרסמה כותרת גדולה בעיתון שראש הממשלה חשוד בשוחד. הנושא הגיע לתקשורת אבל ראש הממשלה לא הואשם באותו שלב ולא היה כתב אישום, ולכן התעוררה שאלה האם צריך להשמיע עדות מוקדמת כאשר משמעות העדות המוקדמת היא הפלת ראש ממשלה. מעמד ראש הממשלה התעורר כשאין כלל כתב אישום נגדו. השאלה היא האם מן הליך כזה, שהוא אפילו ללא כתב אישום, צריך להתנהל? בעיניי, הליך כזה לא צריך להתנהל". 

פאנל לשכת עורכי הדין (צילום: נירה ידין)

 עוד קודם לכנס זה, אסרה בבוקר הנהלת בית משפט על השופטים מודריק ונויטל לקחת חלק בפאנל. לוטענת מארגני הכנס נבע האיסור מכך שעו"ד כנרת בראשי הציפה בתוכנית טלויזיה בהשתתפותה חשד בפלילים לכאורה נגד שופט.

עו"ד טלי גוטליב טענה כי הנהלת בית משפט מציבה את עצמה מעל האדם הסביר ומתירה לעצמה לבחור במי להתרועע. בכך, לדבריה, פוגעת הנהלת בית משפט באמון הציבור ובמקצועיותם של שופטים, בה במידה שהיא חושבת שתוכל לשלוט במנחי פאנלים.

 פרופ' פרדימן שנכח בפאנל הביע זעזוע לנוכח הנחיית הנהלת בית משפט: כך מי שכיהן כשר המשפטים.

עו"ד בראשי סיפרה כי התבקשה, טרם השתתפותה בכנס, שלא למתוח ביקורת נגד שופטים כמו  ורדה  אלשייך, אך סירבה וכינתה את התנהלות בית המשפט נגדה "דיקטטורה משפטית" של סתימת פיות.  עוד הוסיפה בראשי כי לידיעת הציבור חייבת להגיע ההבנה כי לצד שופטים מוכשרים ומקצועיים ישנם גם כאלה שסרחו, שעוברים על החוק ועליהם לדעת כי הם שווים בפני החוק.

 פרופ' פרידמן: "….אני אוסיף עוד כמה דברים. יש בעיה של בלמים.. עד היום אנחנו לא הגענו לזה שיש מערכת שמבקרת את הפרקליטות. אני חושב שהמערכת כפי שהיא מורכבת כעת איננה משביעת רצון. אני יכול לתת הרבה דוגמאות של מקרים שהצריכו בדיקה לאחר מעשה". 

המציאות מלמדת כי הנהלת בית משפט מעמיסה תיקים על שופטים ובכך יוצרת לחץ לסגירת תיקים. מנגנון הפועל יד ביד עם פרקליטות המדינה, וממחיש את אוזלת היד המייצרת עסקאות טיעון מפוקפקות השולחות הביתה לעבודות שירות אנסים ופדופילים. מערכת המשפט והנהלת בית משפט  מעבירים פעמים רבות את הקורבן באונס ורצח נוסף אנו רואים כי מערכת המשפט בישראל לא תוכל להבריא מנגיף הרשלנות אם לא תחדל להיות שרירותית ואם לא תעמוד על כך שתיקים ועבירות מן הקלה ועד החמורה יידונו שתי וערב על ידי שופטים, ללא רבב, תוך כדי ענישה מחמירה והעמדה לדין של שופטים אשר סרו מדרך האמת. יש לשלול משופטים אלה כל זכות שיפוט וחובה להענישם . ראינו כי גם נשיא מדינה וגם ראש ממשלה מאבדים חסינות ומשלמים מחיר כך צריך לנהוג גם בשופט המכה ילדיו או מדבר בגסות כלפי אישה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן