Skip to content

ח"כ אריאל לשטייניץ: חשוף כמה כסף התקבל באוצר ממיסוי מאגר ים תטיס

האם הכנסות הממשלה ממאגר ים תטיס בלבד, הגיעו לעשרות מיליוני דולרים? ח"כ אריאל דורש לדעת היכן הופקדו הכספים ואילו שימושים נעשו בהם  מאת רונית שימרון המאבק המשפטי סביב הקמת קרן לניהול הכספים, שהתקבלו מהיטל על רווחי הנפט, צובר תאוצה. בשבוע שעבר עתר ח"כ אורי אריאל לבג"ץ בדרישה להורות לממשלה להקים את הקרן אליה יועברו רווחי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם הכנסות הממשלה ממאגר ים תטיס בלבד, הגיעו לעשרות מיליוני דולרים? ח"כ אריאל דורש לדעת היכן הופקדו הכספים ואילו שימושים נעשו בהם

 מאת רונית שימרון

המאבק המשפטי סביב הקמת קרן לניהול הכספים, שהתקבלו מהיטל על רווחי הנפט, צובר תאוצה. בשבוע שעבר עתר ח"כ אורי אריאל לבג"ץ בדרישה להורות לממשלה להקים את הקרן אליה יועברו רווחי הנפט למטרות חברתיות כלכליות, על פי חוק מיסוי רווחי נפט, שאושר בשנה שעברה. כעת הוא דורש משר האוצר לחשוף כמה כסף נגבה עד כה בהתאם לחוק החדש ואילו שימושים נעשו בכסף.

עו"ד איתי הכהן: איפה הכסף?. צילום: ישראל מלובני

אמש שלח עו"ד איתי הכהן, המייצג את ח"כ אריאל בעתירה, מכתב לשר האוצר, בו ציין כי על פי מידע שהגיע ללקוחותיו, הכנסותיה של הממשלה מהיטלים על רווחי גז ונפט שכבר נצברו עד כה, בתקופה הקצרה יחסית מאז נכנס החוק החדש לתוקפו, מגיעות לכדי עשרות מיליוני דולרים, וזאת ממאגר ים תטיס בלבד.

הקרן, על פי הצעת החוק, הייתה אמורה לקום לא יאוחר מ-1 בנובמבר 2011 כחלק ממסקנות ועדת שישנסקי. עו"ד הכהן כותב כי הואיל והקרן טרם הוקמה, ועל מנת שתהיה בפני בג"ץ תמונה עובדתית שלמה ומלאה, הוא דורש לדעת מהם הסכומים המדויקים, שנצברו עד כה בקופת האוצר בגין גביית מיסים והיטלים, בהתאם לחוק החדש למיסוי רווחי נפט. בנוסף הוא דורש לדעת היכן הופקדו הכספים, שנגבו ושעל פי החוק היו אמורים להיות מופקדים בקרן שטרם הוקמה, ומהו השימוש שנעשה על ידי הממשלה בכספים שנגבו עד כה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן