Skip to content

נלחמים אך מתכנסים

מנהלי חברות התעופה בריטיש אירווייס, לופטהנזה, סוויס ויונייטד איירליינס, מולן מנהלים הסוכנים מאבקים משפטיים ארוכים, אישרו כולם את השתתפותם מחר בכנס התאחדות סוכני הנסיעות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנהלי חברות התעופה בריטיש אירווייס, לופטהנזה, סוויס ויונייטד איירליינס, מולן מנהלים הסוכנים מאבקים משפטיים ארוכים, אישרו כולם את השתתפותם מחר בכנס התאחדות סוכני הנסיעות

מאת עירית רוזנבלום

בכנס סוכני הנסיעות שייפתח מחר באילת במלון הרודס באילת, ישתתפו מנהלי ארבע חברות התעופה המובילות בעולם – בריטיש אירווייס, לופטהנזה, סוויס ויונייטד איירליינס, מולן מנהלת ההתאחדות והסוכנים מאבקים משפטיים ארוכים. הם אף צפויים לברך את סוכני הנסיעות.
לדברי יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות, "יש זמן למלחמה וזמן לשלום ובאופן טבעי, בעולם העסקים הדינמי של התיירות והתעופה מתגלעים מעת לעת סכסוכים, אך כל אחד מהצדדים הוא גם שותף וחבר עסקי והכנס השנתי הוא בהחלט הזדמנות מצויינת לכולם לפגוש באופן אישי את האנשים ולהניח את המחלוקות בצד".

ארמונות הרודס באילת של רשת פתאל

הקרב על עמלות הסוכנים

בשנים האחרונות מנהלת התאחדות סוכני הנסיעות מאבק משפטי ארוך כנגד בריטיש אירווייס. הסוכנים הגישו תביעה בשנת 2008 כנגד חברת התעופה בנוגע להחלטתה, כי סוכן נסיעות אשר לא יסכים לביטול כל התמורה החוזית המגיעה לו מבריטיש, לא יוכל עוד למכור את כרטיסיה.
גם מול חברות לופטהנזה, סוויס ויונייטד איירליינס מנהלת ההתאחדות מאבק עיקש בנוגע לביטול דמי העמלה ששולמה על ידן לסוכני הנסיעות בגין מכירות כרטיסים על ידי הסוכנים.

דוד פתאל, הבעלים של רשת מלונות פתאל. צילום רפי מיכאלי

מייסד רשת מלונות פתאל, דוד פתאל, צפוי להשתתף אף הוא בכנס ולברך את הסוכנים בשם המלונאים. לאחרונה פרץ ויכוח מר בין ראשי התאחדות הסוכנים למלונאים, בעקבות פרסום נייר עמדה של ההתאחדות לוועדה להוזלת מחירי הנופש בישראל, בו הצביעה ההתאחדות על הריכוזיות הקיימת בתחום המלונאות ויוקר מחירי הלינה במלונות בארץ יחסית למחירים בחו"ל. המלונאים מצדם קבלו על העמלות הגבוהות שגובים סוכני הנסיעות ואשר, לטענתם, מייקרות את עלויות הנופש.

הכנס השנתי של התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל ייפתח מחר במעמד שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר ויו"ר ההתאחדות, קובי קרני. אורחים נוספים בכנס יהיו ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי ומנכ"ל חברת אל על, אליעזר שקדי. הכלכלן שלמה מעוז יציג את התחזית הכלכלית לשנה הקרובה והשלכותיה על תחום הנסיעות ומומחים לשיווק יסקרו את מיצובו של סוכן הנסיעות והאתגרים העומדים בפניו בעולם של מציאות משתנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן