Skip to content

מקדמים תקן למערכות שימנעו השארת ילדים ברכב

שר התחבורה סיכם עם ראש הממשלה כי המערכת החדשה תיכלל במסגרת הטבות המס והתמריצים הניתנים כיום למערכות בטיחות של כלי הרכב. נתניהו הנחה לתקצב את התמריצים שיינתנו בהתקנת המערכת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עושים הכל כדי לא להשאירו במכונית
עושים הכל כדי לא להשאירו במכונית

שר התחבורה ישראל כץ פנה לפני כשבועיים למכון התקנים בבקשה לגבש תקן ישראלי למערכת אלקטרונית מיוחדת שתתריע על השארת ילדים בכלי הרכב. במקביל הורה השר כץ לאנשי משרדו לזרז את הליך גיבוש התקן הישראלי במכון התקנים, במטרה להביא לאישורו המהיר ולאפשר את התקנת המערכת בכלי הרכב בהקדם האפשרי.

הטבות מס

היום סיכם השר כץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי המערכת החדשה תיכלל במסגרת הטבות המס והתמריצים הניתנים כיום למערכות בטיחות של כלי הרכב. ראש הממשלה הנחה לתקצב את התמריצים שיינתנו בהתקנת המערכת.

בכוונת משרד התחבורה לחייב את רכבי הסעות הילדים להתקין מערכת התרעה מפני השארת ילדים בכלי הרכב כתנאי לקבלת רישיון הסעה לתלמידים. כמו כן המכון הישראלי נמצא כיום בהליך גיבוש תקן ישראלי למערכת בטיחות שתמנע מנהג האוטובוס לנעול את דלתות האוטובוס בסוף הנסיעה בטרם ביצע סריקה מקיפה בכלי הרכב.

מסע הסברה

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תצא בימים הקרובים במסע הסברה נרחב שיגביר את מודעות ההורים והציבור הרחב לנושא של שכיחת ילדים בכלי רכב. כמו כן הנחה השר כץ לכלול את הנושא בחומר הלימודים של קורסי נהיגה המונעת, בקורסי רענון ובמבחני הנהיגה העיוניים.

משרד התחבורה הנחה את כל מנהלי וקציני הבטיחות בתעבורה בכל החברות וציי הרכב לחדד את ההנחיות המתייחסות לנושאי הבטיחות בכלל והשארת ילדים בכל סוגי כלי הרכב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן