Skip to content

לפיד: נחזק את מעמדו של המגזר העסקי

שר האוצר נפגש עם ראשי המגזר העסקי והכריז: חייבים לצמצם את הרגולציה והביורוקרטיה. תוכנית המגזר העסקי: אימוץ החלטת הוועדה לייעול מנגנוני רגולציה, חיזוק הסקטור העסקי, האצת הרפורמה ברישוי עסקים, שינוי מערך ההכשרה המקצועית והכשרת נוער ומבוגרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר יאיר לפיד נפגש אתמול במשרד האוצר בירושלים, עם נשיאי לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים המאגדת את ארגוני המעסיקים הגדולים במשק. השר הדגיש את חשיבותו של המגזר העסקי למשק הישראלי, ואת היותו מנוע הצמיחה של המשק. במגזר העסקי עובדים כשני שליש מכלל המועסקים במשק. השר ציין, כי יש צורך להפסיק את ההתקפות הפופוליסטיות נגד המגזר העסקי, שעלולות לפגוע בו וכתוצאה מזה גם לפגוע במשק כולו.

להפסיק את ההתקפות הפופוליסטיות. שר האוצר ויו"ר לשכת התיאום ונשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן (צילום: עומר גנדלר,האוצר)
להפסיק את ההתקפות הפופוליסטיות. שר האוצר ויו"ר לשכת התיאום ונשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן (צילום: עומר גנדלר,האוצר)

חיזוק מעמד המגזר העסקי

ראשי המגזר העסקי הציגו את תוכניתם לעידוד הצמיחה במשק הכוללת בין היתר את אימוץ החלטת הועדה לייעול מנגנוני רגולציה, חיזוק הסקטור העסקי, האצת הרפורמה ברישוי עסקים, שינוי מערך ההכשרה המקצועית בישראל, יישום תכנית מערכתית להכשרת נוער ומבוגרים והכשרה פנים מפעלית, ועוד. במהלך הפגישה, סוכם להמשיך ולחזק את מעמדו של המגזר העסקי מתוך הבנת חשיבותו למשק הישראלי.

"הכוח שמניע את המשק"

שר האוצר, יאיר לפיד: "אנחנו כאן כדי לחבק את המגזר העסקי, כי הוא הכוח שמניע את המשק קדימה. חשוב שנזכור שהמגזר העסקי הוא זה שמייצר מקומות עבודה במשק ומגדיל את היקפם. אני בטוח שתעמדו לצידנו באתגר הגדול של יצירת פתרונות תעסוקה לעשרות אלפי חרדים שיצטרפו לשוק העבודה". בדבריו הדגיש לפיד את הצורך בדבר צמצום הרגולציה והביורוקרטיה המקשות ומעכבות את תהליך עשיית העסקים בישראל. "נסייע ככל שניתן לשגשוג המגזר העסקי במשק הישראלי".

"מחויב לעידוד הצמיחה"

יו"ר לשכת התיאום ונשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן: "המגזר העסקי מחויב לעידוד הצמיחה ומוכן ללכת כברת דרך ארוכה למען המטרה הזו, ובלבד שהממשלה תהיה מחויבת באותה המידה לקידומם של מנועי הצמיחה במגזר העסקי ולחיזוק כושר התחרות. עליה להציב את המגזר העסקי בחזית העשייה הכלכלית של מדינת ישראל ולתת לו כלים ורוח גבית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן