Skip to content

מחר תוגש הצעת חוק "שתי מדינות לשני עמים"

הצעת חוק חדשה קובעת כי עתידם ושייכותם של שטחי יהודה ושומרון ייקבע אך ורק במסגרת הסכם שתי מדינות, וכי ישראל לא תחיל ריבונותה באופן חד-צדדי על שטחים אלו ולא תספח אותם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ הכנסת חיליק בר (העבודה) יגיש מחר, יחד עם קבוצת חברי כנסת נוספים, את הצעת חוק "שתי המדינות". ההצעה קובעת כי עתידם ושייכותם של שטחי יהודה ושומרון ייקבעו רק במסגרת הסכם "שתי מדינות לשני עמים" וכי ישראל לא תחיל ריבונותה באופן חד-צדדי על שטחים אלו.

ח"כ חיליק בר (צילום: ויקיפדיה)
ח"כ חיליק בר (צילום: ויקיפדיה)

ח"כ בר אומר כי יזם את הצעת החוק עם ח"כים אחרים, בעקבות פרסומים רבים ומהלכים הנרקמים בימין לפעול לסיפוח חד-צדדי של שטחי יהודה ושומרון והחלת ריבונות ישראלית עליהם. לדבריו, אם הצעת החוק תאושר, היא תיתן רוח גבית לממשלה לקידום עיקרון שתי המדינות.

ההצעה נוסחה תוך התייעצות עם מומחים ובשיתוף תנועת "קול אחד" הפועלת לקידום פתרון שתי המדינות, והמטרה היא לפנות לציבור ולחברי הכנסת במהלך השבועות הקרובים במטרה ליצור תמיכה רחבה בחוק וסביבו.

מגישי הצעת החוק אומרים כי מאז שנת 1992 לא היתה כנסת ובה רוב כה מוצק להסכם מדיני על שתי מדינות לשני עמים, וכי חייבים לשקף זאת בחקיקה שתבטיח שתי מדינות ותשקף את הרוב שקיים בציבור ובכנסת לפתרון שתי המדינות.

ח"כ חיליק בר: "סיפוחם של שטחים אלו חד-צדדית על ידי ישראל יסגור סופית את הגולל על האפשרות לפתרון 'שתי מדינות לשני עמים' ויחסל סופית את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית עד לכדי פגיעה אנושה במפעל הציוני החשוב לכולנו. הצעת החוק שלנו תעמיד בפני חברי הכנסת אחת ולתמיד את הבחירה בין שתי מדינות לשני לאומים ועמים או מדינה אחת לשני עמים ולאומים. הצעת החוק גובשה גם מאחר שבכנסת קיים כיום רוב ברור לאישור הסכם על בסיס שתי מדינות לשני עמים".

בר הוסיף: "נמאס שהממשלה והקואליציה שבות ומדברות על כוונותיהן לשתי מדינות לשני עמים וכי הדברים נשארים רק בגדר הצהרה ולא הופכות למעשה בשל היותן של הממשלה והקואליציה בנות ערובה בידי כוחות ימין קיצוני, השולטים בממשלה ובקואליציה ואינן משקפים את רצון העם ואת הרוב בכנסת. תמיכה או אי-תמיכה בהצעת חוק זו תחשוף את פניהם של אלו בכנסת המאמינים בפתרון שתי המדינות אל מול אלו שלא, ואת כוונותיה האמתיות של הממשלה בסוגיה. מהלך זה יוכיח לעצמנו, לעולם הערבי, לפלסטינים ולקהילה הבין-לאומית אם יש או אין הסכמה ורוב בכנסת להסכם מדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית. חלון ההזדמנויות להסכם שתי המדינות הולך ומצטמצם, והצעת חוק זו הינה בבחינת מתן רוח גבית לממשלה ולקואליציה להיכנס למשא ומתן מידי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן