Skip to content

בקשה לצו ביניים שיורה לשר הביטחון להימנע מדחיית גיוס חרדים

התנועה לאיכות השלטון מבקשת להורות לשר הביטחון להימנע מדחיית מועד התייצבותם לשירות סדיר של תלמידי הישיבות. לטענת התנועה, לשר הביטחון אין סמכות להעניק פטור גורף מגיוס למגזר שלם, בלי לבחון את הנסיבות באופן פרטני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות הודעתו של שר הביטחון, משה יעלון, בשבוע שעבר, לפיה ישקול לדחות את גיוסם של תלמידי הישיבות ילידי השנתונים 1994 ו-1995, הגישה התנועה לאיכות השלטון היום (שלישי) בקשה דחופה לצו ביניים, שיורה לשר הביטחון, משה יעלון, להימנע מדחיית מועד התייצבותם לשירות סדיר של תלמידי הישיבות. לפני יומיים הודיעה התנועה כי תנקוט בצעד זה.

חלק מילידי השנתונים האלה כבר קיבלו צווי גיוס והראשונים והם אמורים להתייצב לגיוס החל מיום 18.8.13. מקצתם טרם קיבלו צווי גיוס. בעתירה מבקשת התנועה להוציא צו ביניים שיאסור על השר לדחות את גיוסם של תלמידי הישיבות עד לאחר בירור העתירה והכרעה בה. התנועה לאיכות השלטון טענה בעתירתה  לפני בית המשפט, כי לשר הביטחון לא קיימת הסמכות להעניק פטור גורף מגיוס למגזר שלם, בלי לבחון את הנסיבות באופן פרטני.

חיילים במסלול שחר לשילוב חרדים (צילום: דו"צ)
חיילים במסלול שחר לשילוב חרדים (צילום: דו"צ)

זאת ועוד, התנועה הזכירה לבית המשפט, כי הוא הוציא לפני מספר חודשים צווים על תנאי שעניינם דחיית הגיוס של בני שנתונים שהיו בעת מתן הצווים בני 19-30. זאת, מתוך הבנה המסתמכת על המצג שהציג שר הביטחון בכתב התגובה ובדיון שנערך בבית המשפט, לפיו יגויסו בני שנתונים 1994 ו-1995 כבר בחודש יולי 2013.

עוד טוענת התנועה לאיכות השלטון, כי כפי שידוע היטב לבית המשפט, לממשלה ולשר הביטחון עצמו, החל מחודש אוגוסט הקרוב ייכנסו עשרות אלפי תלמידי ישיבות, אשר שירותם נדחה בעבר עקב חוק טל, תחת גדרי סעיף 20 לחוק שירות בטחון. המשמעות היא, שהחל מאוגוסט מתחילה תקופה של 12 חודשים אשר ייגרעו מתקופת השירות הכוללת שלהם, ובסופם (אוגוסט 2014) יהיו פטורים משירות צבאי בכלל.

הבקשה הדחופה למתן צו ביניים מוגשת כחלק מעתירת התנועה לאיכות השלטון שהוגשה לפני כשנה, הדורשת  משד הביטחון לקיים את חוק שירות ביטחון על כלל אזרחי המדינה, נוכח פקיעת תוקפו של חוק דחיית שירות לתלמידי ישיבות שתורתם אמונתם.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן