Skip to content

מטוס מדגם זמיר נחת על גחונו בנתב"ג

במטוס היו תשעה נוסעים ואנשי צוות. כוחות ההצלה והכיבוי חילצו את כולם בשלום. נתב"ג נסגר לפעילות אווירית. החוקר הראשי ואנשי צוותו הגיעו למטוס ופתחו בחקירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס מדגם זמיר של חברת התעופה עיט ובו תשעה נוסעים ואנשי צוות נחת, בשעה 09:20, על גחונו בנמל התעופה בן גוריון. כל האנשים שהיו בו חולצו בשלום. מסלול הנחיתה היחיד הפועל בנתב"ג נסגר לפעילות אווירית. כל המטוסים שהיו בדרכם לנתב"ג הופנו לנמלי תעופה אלטרנטיביים. כל הטיסות שהיו אמורות להמריא המראתן בוטלה. החוקר הראשי יצחק רז ואנשי צוותו הגיעו למטוס והחלו בחקירה.

המטוס לאחר הנחיתה (צילום: באדיבות רשות שדות התעופה)
המטוס לאחר הנחיתה (צילום: באדיבות רשות שדות התעופה)

כמה דקות לאחר השעה תשע בבוקר הודיע טיס מטוס זמיר, שהיה בדרכו לשדה התעופה בראש פינה, על חיווי של תקלה בגלגל הקדמי של המטוס. המטוס, שבו היו 9 נוסעים ואנשי צוות, הופנה לנתב"ג כדי לבצע נחיתה ובנמל התעופה הוכרז מצב חירום 3, שבו הוזנקו לצד מסלול הנחיתה כוחות הצלה, כיבוי ומד"א, שכללו עזרה מישובי הסביבה.

בשעה 09:15 החל המטוס להנמיך לקראת נחיתה במסלול 26 (ממזרח למערב). שני גלגליו הראשיים היו פתוחים וגלגל החרטום היה מקופל. בשעה 09:20 נחת המטוס על שני גלגליו הראשיים ובגלל שגלגל החרטום היה מקופל הוא המשיך בנסיעה על גחונו, הפרופלורים התקפלו ולבסוף הוא נעצר באמצע המסלול. כוחות ההצלה והכיבוי נסעו במהירות לעברו וחילצו בשלום את כל האנשים שהיו בתוכו. הפעילות האווירית בנתב"ג הופסקה.

לאחר שהחוקר הראשי סיים את הבדיקות הראשוניות ונתן היתר לגרור את המטוס מהמסלול כדי לחדש את הפעילות האווירית בנתב"ג. פונה המטוס ונתב"ג נפתח לתנועה אווירית החל משעה 10:54. המראה ראשונה הייתה של מטוס טורקיש איירליינס.

החלטת הטייס לבקש לנחות בנתב"ג נעשתה בגלל המסלול הרחב והצוותים המיומנים והמקצועיים של נתב"ג. במשך כל האירוע  פיקד מנהל נתב"ג שמואל זכאי על כל הפעילויות.

עיט היא חברת תעופה פרטית, העוסקת בתעופה משנת 1984. היא מפעילה טיסות בין שדה דב בתל אביב לשדה התעופה ראש פינה, בתדירות של שתיים או שלוש טיסות ליום, בימי העבודה. בנוסף מפעילה החברה טיסות, לפי בקשה, למטרות צילום, פיקוח וסיור, טיסות תובלה בארץ וטיסות בעולם, טיסות מנהלים ומוניות אוויר, "טיסות כיף" ו"טיסות רומנטיות", טיסות צניחה וטיסות היכרות ללימודי טיס. עוד מפעילה החברה בית ספר לטיס, מועדון דאיה ומכון בדק מטוסים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן