Skip to content

ציפי לבני פותחת את סדר היום שלה לעיני הציבור

שרת המשפטים החליטה להוביל מהלך להגברת השקיפות במשרדה. המידע על פגישות, הצבעות, החלטות ודיונים יהיה נגיש ברובו לציבור. היא קוראת לשאר השרים לפעול בדרכה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסגרת פעילותה ופעילות המשרד לקידום השקיפות היזומה, החליטה שרת המשפטים, ציפי לבני, לפרסם את הלו"ז השבועי שלה באתר האינטרנט של משרד המשפטים.

הלו"ז יתעדכן מדי יום ראשון ויכלול מידע על הפגישות בשבוע החולף. פרסום הפגישות ייעשה על פי הסטנדרטים שנקבעו בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה ולא יכללו תכנים של פגישות אישיות, פוליטיות או פגישות שיש מניעה מלפרסמם בשל ערכים מוגנים אחרים (כגון פגיעה בפרטיות, בטחון המדינה וכד').

הכל פתוח (כמעט). השרה ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)
הכל פתוח (כמעט). השרה ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)

כמו כן, החליטה השרה לפרסם את אופן הצבעתה בוועדת השרים לענייני חקיקה וזאת עד אשר הדיון בעמדתה של שרת המשפטים, ציפי לבני, בממשלה, יסתיים. לבני טוענת כי "שקיפות זו השקפת עולם פוליטית. צריך אותה כדי לחזק את אמון הציבור במערכת השלטונית, להעצים את מעורבות האזרח ולשפר השפעתו על ידי כך שהוא ניזון ממידע אמין ונגיש. השקיפות נחוצה גם ובעיקר במקומות שלא הכי נוח לנו – אבל אני מאמינה שעלינו, נבחרי הציבור, לדעת שעינו הפקוחה של האזרח רואה ומבקרת את התנהלותנו ומצפה שנפעל באחריות ולמען אינטרסים ציבוריים ולאומיים" .

מסיבות אלו, לדבריה: "החלטתי להחיל על עצמי עקרון השקיפות: כמדי שבוע אני מפרסמת כיצד הצבעתי על חוקים שעלו בוועדת שרים לחקיקה. ומהיום, גם סדר היום השבועי שלי יהיה פתוח ושקוף לעיני הציבור" .

משרד המשפטים מציין כי החלטת שרת המשפטים לפרסם את סדר יומה "כפופה לשיקולים ביטחוניים ומדיניים ושמירה על פרטיות המגבילים את הפרסום, אך מעבר למגבלות אלה, המידע יהיה פתוח ושקוף ונגיש לציבור".

 במקביל להודעתה, החליטה היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים לפנות לכלל השרים להציע להם לנקוט במהלך דומה בשל העניין הציבורי של הציבור בלו"ז של השרים, כפי שמשתקף במספר בקשות מידע בעבר. ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע, רבקי דב"ש, אמרה ש"בעקבות יוזמתה של השרה, פעלנו בשיתוף עם אגף מערכות מידע של משרד המשפטים, להציג פלטפורמה ראויה להנגיש את המידע לציבור. אנו מזכירים כי הטכנולוגיה מקלה עלינו, הרשויות הציבוריות, בהנגשת מידע לציבור, וראוי כי נעשה בהן שימוש מושכל על מנת להגביר את הפצת המידע הייזום, אשר יצמצם את הצורך של הציבור לפנות בדרישת מידע פרטנית".

אפשר לעיין בלוח הפגישות של השרה בקישור הבא:

http://index.justice.gov.il/About/SaarHaMeshpatim/Pages/MinisterCalendar.aspx

אפשר לעיין בהחלטות השרה בוועדת השרים בקישור הבא:

http://index.justice.gov.il/About/SaarHaMeshpatim/Pages/votes.aspx

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן